کد خبر: ۱۰۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 13
شفا آنلاین>اجتماعی> یک شرکت استارت آپ به تازگی سیستمی را طراحی کرده است که شامل روبات های خانگی ویژه ای خواهد بود که با تحلیل و پیش بینی نیازهای کاربر خود، آنها را برای او برآورده می سازند.

به گزارش شفا آنلاین،آشوتش ساژنا (Ashutosh Saxena)، موسس استارت آپ جدیدی به نام مغز اشیا (Brain of Things) بر این باور است که یک خانه اتوماتیک باید از یک خودروی اتوماتیک کارایی بیش تری داشته باشد زیرا زمانی که افراد در خانه های خود می گذرانند بیش تر از زمانی است که سوار بر اتوموبیل خود هستند. به همین دلیل نیز شرکت او در سه ناحیه از کالیفرنیا به ساخت روبات های خانگی خاصی روی آورده است. این روبات ها دقیقا به منظور جارو کشیدن کف اتاق کاربران یا پذیرایی از مهمان ها طراحی نشده اند بلکه این روبات ها مجهز به حسگر ها و کاربری های اتوماتیکی هستند که می توانند عادات شما را یاد بگیرند.

این روبات ها دقیقا به منظور جارو کشیدن کف اتاق کاربران یا پذیرایی از مهمان ها طراحی نشده اند بلکه این روبات ها مجهز به حسگر ها و کاربری های اتوماتیکی هستند که می توانند عادات شما را یاد بگیرند.

بنابراین برای مثال اگر شما در نیمه شب وارد آشپزخانه خود شوید، خانه شما به صورت خودکار چراغ را برایتان روشن می کند. علاوه بر این پرده های خانه شما پس از این که زمان بیداری و خوابیدن شما را یاد گرفتند می توانند مطابق با آن به صورت خودکار باز و بسته شوند. علاوه بر این سیستم یاد شده می تواند به صورت خودکار لوله های خراب و چکه کننده را شناسایی کرده و دمای محیط خانه را نیز بررسی کند. به علاوه اگر زمانی که خانه نیستید شخصی به در منزل شما بیاید می توانید با استفاده از این سیستم ویدیو آن را بر روی تلفن همراه خود تماشا کنید.

ویژگی های این سیستم به خصوص برای افراد ناتوان بسیار کارآمد به نظر می رسند. با این حال ورود این سیستم به بازار و همه گیر شدن آن چندی به طول خواهد انجامید. این سیستم هم اکنون تنها بر روی تعداد محدودی از آپارتمان های سانتا روزا در کالیفرنیا نصب شده است و قیمت پایه اجاره این خانه ها نیز از 125 دلار در ماه آغاز می شود. Engadge

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: