کد خبر: ۱۲۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>اجتماعی> مطالعات جدید انجام شده توسط روان شناسان روسیه نشان می دهد که خدمت سربازی علاوه بر تقویت روحیه جمعی و افزایش توان جسمی افراد، به ان ها در غلبه بر اعتیاد به تلفن همراه و فوبیای از دست دادن آن کمک می کند.
به گزارش شفا آنلاین،امروزه برخی از کشورهای جهان دارای سیستم خدمت اجباری سربازی هستند که این موضوع همواره موافقان و مخالفان خود را داشته و هر کدام از این گروه ها ، دلایل خاص خود را ارائه می کنند. در این میان بحث تاثیرات جسمی و روحی خدمت سربازی نیز همواره مورد بحث و جدل بین موافقان و مخالفان این طرح قرار داشته است. به تازگی پژوهشگران ارتش روسیه به بررسی جنبه ای کمتر مورد توجه قرار گرفته از خدمت سربازی پرداخته اند.

بر اساس پژوهش های انجام شده توسط محققان مشخص شد که خدمت سربازی می تواند جنبه های مثبتی برای مردان جوان داشته باشد که از جمله مهمترین آن ها می توان به افزایش توان بدنی، یادگیری نحوه استفاده از اسلحه های جدید و تجهیزات نظامی، مشارکت در تمرین های عمومی و رهائی از اعتیاد به تلفن های همراه و فوبیای از دست دادن آن اشاره کرد.

 در این مطالعات، موضوع اعتیاد به تلفن های همراه مورد بررسی قرار گرفت. امروزه بسیاری از مردم هر چند دقیقه یک بار تلفن های همراه خود را چک می کنند حتی در حال رانندگی یا عبور از خیابان های شلوغ به انجام این عمل می پردازند. در حال حاضر تلفن های همراه به وسیله ای وسوسه برانگیز تبدیل شده اند که این موضوع می تواند خطرات بسیاری را در پی داشته باشد. اعتیاد به تلفن همراه تنها دارای جنبه های اجتماعی و فردی نبوده و حتی می تواند موجب تهدید سلامتی افراد شود. از سوی دیگر مطالعات پیشین پژوهشگران نشان می دهد که جوانان 18 تا 34 ساله ، ساعات نسبتا زیادی از زمان روزانه خود را به استفاده از تلفن های همراه هوشمند پرداخته و در این میان بیشترین سهم استفاده ، جهت دسترسی به اینترنت و کمترین استفاده ، جهت برقراری تماس بوده است. 

تیمی از روان شناسان ارتش روسیه در مطالعات جدید خود دریافتند که خدمت سربازی می تواند به سربازان وظیفه در رهائی از اعتیاد به استفاده از تلفن های همراه، گجت های مختلف و بیماری روانی موسوم به nomophobia که به ترس از دوری و از دست دادن ارتباط با تلفن همراه گفته می شود، کمک کند.

در این پژوهش، محققان به بررسی شرایط روحی و روانی سربازانی پرداختند که در پائیز سال جاری از خدمت مرخص شده و به زندگی شخصی باز گشته اند. در این پژوهش، بیش از 2 هزار سرباز مورد مطالعه قرار گرفتند.

یاروسلاو روسچوپکین سخنگوی ارتش روسیه در این رابطه گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده توسط محققان مشخص شد که خدمت سربازی می تواند جنبه های مثبتی برای مردان جوان داشته باشد که از جمله مهمترین آن ها می توان به افزایش توان بدنی، یادگیری نحوه استفاده از اسلحه های جدید و تجهیزات نظامی، مشارکت در تمرین های عمومی و رهائی از اعتیاد به تلفن های همراه و فوبیای از دست دادن آن اشاره کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: