کد خبر: ۱۲۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 06
شفا آنلاین>اجتماعی> مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می گوید در حال حاضر شاهد فرارسیدن اوج پرداخت ها از سوی سازمان تامین اجتماعی هستیم.
به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش در جلسه مشترک با مدیرعامل بانک رفاه کارگران و اعضای کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: هر صندوق بیمه ای در ٣٠ سال اول فعالیت خود در حال جذب منابع است و مصارف اندکی دارد و بعد از ٣٠ سال زمان پرداخت و افزایش هزینه ها فرا می رسد.
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیست و اکنون شاهد فرا رسیدن زمان اوج پرداخت ها هستیم.
نوربخش در ادامه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران توفیق خدمت به جامعه کارگری را دارند و اعتماد بازنشستگان و کارگران مهمترین و با ارزش ترین سرمایه های بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه صاحبان سازمان تامین اجتماعی و همه مجموعه های مرتبط با این سازمان بازنشستگان و بیمه شدگان هستند، گفت: ١٤ میلیون بیمه شده و دو میلیون و ٦٠٠ هزار بازنشسته و خانواده آنان که در مجموع به بیش از ٤٢ میلیون نفر می رسند، از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند.
نوربخش با اشاره به وجود تعامل مناسب و سازنده بین سازمان تامین اجتماعی و جامعه کارگران و بازنشستگان اظهار داشت: مدیران فعلی سازمان تامین اجتماعی از بدنه جامعه کارگری هستند و مشکلات و خواسته های این افراد را به خوبی درک می کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هنر مدیریت صندوق بیمه ای این است که با مدیریت صحیح، تعادل بین منابع و مصارف سازمان را حفظ کند و از طریق جذب منابع مالی و مدیریت مصارف این تعادل را برقرار نگاه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت رعایت ضوابط بیمه ای و اجرای دقیق محاسبات بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی امکان ادامه تعادل مالی در این سازمان حداقل تا دونسل دیگر وجود دارد و سازمان تامین اجتماعی مشکلی در ارائه خدمات نخواهد داشت.
نوربخش سازمان تامین اجتماعی را تنها نهاد بیمه گر اجتماعی کشور دانست که تعادل منابع و مصارف در آن برقرار است و برای ارائه خدمات به ذینفعان وابسته به بودجه دولتی نیست.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز با تمهیدات اتخاذ شده و تلاش و همکاری مدیران و کارکنان تمامی تعهدات سازمان به موقع اجرایی شده و مشکلی در خدمت رسانی به بیمه شدگان و بازنشستگان وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات را از دیگر برنامه های اصولی این سازمان برشمرد و گفت: در این حوزه کارهای بزرگی انجام شده و در حال انجام است که زمینه ساز تحول جدی در فعالیت سازمان و ارتقاء قابل توجه خدمات خواهد بود.
نوربخش با اشاره به بررسی قانون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات و همکاری بسیار خوبی را در این رابطه شاهد هستیم و دیدگاههای کارشناسی سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

** امکان ارائه خدمات شایسته به بازنشستگان فراهم است
محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز در این جلسه گفت: برگزاری جلسات منظم با بازنشستگان و رسیدگی به خواسته های این افراد در اولویت بانک رفاه قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر با کاهش مشکلات شاهد ایجاد فضای کاری مناسب و فراهم شدن امکان فعالیت مناسب تر و خدمت شایسته به مشتریان بانک رفاه از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم.

** نظر نمایندگان تامین اجتماعی درباره برنامه ششم به مجلس ارائه می شود
عبدالرحمن تاج الدین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در رسیدگی به برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در دو سال گذشته شاهد فراز نشیب هایی بوده ایم و این برنامه در مجلس گذشته نیز بررسی شده بود.
وی افزود: فرآیند بررسی این قانون در کمیسیون ها به زودی تکمیل می شود و نظرات کارشناسی سازمان تامین اجتماعی نیز به نمایندگان مجلس ارائه شده است.
تاج الدین ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه پیشنهادات مختلفی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که سازمان تامین اجتماعی با برخی از پیشنهادات موافقت و با برخی نیز مخالفت کرده و نظرات تخصصی و حقوقی این سازمان به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه شده است.
علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از برگزاری مراسم ویژه روز بازنشستگان تشکر کرد و گفت: برگزاری جلسات و نشست های مشترک باعث همگرایی بیشتر و آگاهی بازنشستگان از وضعیت تامین اجتماعی می شود.
وی افزود: برقراری ارتباط مناسب بین کانون های بازنشستگان و واحدهای اجرایی تامین اجتماعی و دسترسی مناسب کانون ها به اطلاعات مورد نیاز باعث تسهیل خدمت رسانی و رضایتمندی بیشتر بازنشستگان می شود.
بیات ضمن تشکر از اجرای برنامه پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان که باعث افزایش انضباط مالی در سازمان تامین اجتماعی شده است، اظهار داشت: با اجرای این برنامه امکان پرداخت حق بیمه تکمیلی و بیمه عمر بازنشستگان نیز به صورت متمرکز فراهم شده است و امیدواریم این اتفاق نیز در قرارداد جدید محقق شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: