کد خبر: ۱۲۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 03
شفا آنلاین>سلامت> بیماری‌های قلبی-عروقی، شایع‌ترین علت مرگ و میر در ایالات متحده هستند، فشارخون بالا که عامل خطر اصلی برای این بیماری‌ها محسوب می‌شود در حدود 70درصد از بزرگسالان بالای 65 سال را گرفتار کرده است.
  

به گزارش شفا آنلاین، طبق آنچه اخیرا در گزارش هفته‌ای مرگ و میر آمریکا منتشر شده ، هنوز هم فقط نیمی از بیمارانی که فشارخون بالا دارند توانسته‌اند فشارخون خود را تحت کنترل درآورند و به میزان زیر 140 بر 90 میلی‌متر جیوه برسانند. طبق تحقیق پژوهشگران مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، یکی از علل کلیدی چنین وضعیتی، عدم ادامه درمان مرتب است. طبق تحقیق اخیر، 26درصد از جمعیت بیماران یعنی نزدیک به 5 میلیون نفر، نتوانسته‌اند با داروهای تجویزی فشارخون خود را تحت کنترل درآورند. نویسنده مقاله می‌گوید: «البته عوامل متعددی در عدم موفقیت در کنترل فشارخون در بیماران نامبرده نقش داشته‌اند. بیمارانی که به ادامه درمان ضدفشارخون خود ادامه داده‌اند، 45 درصد بیشتر به کنترل فشارخون دست یافته‌اند و تا 38درصد کاهش خطر وقوع حوادث قلبی-عروقی در مقایسه با بیمارانی که درمان را به طور مرتب ادامه نداده‌اند.»

       در این تحقیق، وضعیت نژادی و جغرافیایی بیماران در ادامه درمان دارویی ضدفشارخون آنها تاثیرگذار دانسته شده است. محققان مرکز ارزیابی پیشگیری از بیماری‌های آمریکا دریافته‌اند که 24درصد از سفیدپوستان، 26درصد از آسیایی‌ها، 25درصد از سیاه پوستان و 38 درصد از آمریکایی‌های بومی در تعریف عدم ادامه درمان مرتب می‌گنجند. طبق این گزارش، وضعیت اجتماعی-اقتصادی هم در این زمینه تاثیرگذار بوده است. 32درصد از افراد در گروه عدم ادامه مرتب درمان ضدفشارخون، در سطح پایین وضعیت اقتصادی و درآمدی آمریکا قرار داشتند. محققان توصیه می‌کنند: «در مورد بزرگسالان سالمند، اغلب ناچارند داروهای متعددی را برای کنترل بیماری‌های مزمن مصرف کنند. 72درصد از بیمارانی که یک یا تعداد بیشتری داروهای ضدفشارخون مصرف می‌کردند یک عامل مهم در محتمل کردن ادامه درمان مرتب، ساده کردن رژیم درمانی ضدفشارخون است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: