کد خبر: ۱۲۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 26
شفا آنلاین>اجتماعی>آیا وقت گرفتن از پزشک، تمیز کردن انباری یا پرداخت قرض‌ها را تا جایی که می‌شود به تاخیر می‌اندازید؟
به گزارش شفا آنلاین،انجام ندادن کارهایی که باید انجام شوند یا همان به تعویق انداختن امری است که همه ما کم وبیش با آن مواجه هستیم اما اگر شما جزو کسانی هستید که به‌طور دائم با این مسئله سروکار دارید شاید مشکل بزرگ‌تری در این میان وجود داشته باشد. زمانی که شما دلایل این مسئله را تشخیص می‌دهید می‌توانید بهتر از زمان خود استفاده کنید.

استرس دارید؟
       انجام کاری که تمایلی به آن ندارید اما باید انجامش دهید، می‌تواند شما را با تنش روبه‌رو کند. به تعویق انداختن این کار یکی از راه‌هایی است که به‌طور موقت می‌تواند احساس آسودگی را برای شما به ارمغان بیاورد اما روی دیگر این گونه برخورد این است که شما همچنان با آن مسئله سروکار دارید و استرس شما بیشتر از قبل شود. اگر این تنش آنقدر ناخوشایند هست که مانع از انجام دادن کارها می‌شود، باید بدانید که می‌تواند جنبه‌های دیگرزندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد:
مشکلات خواب
هجوم افکار
کمبود انرژی یا مشکل در تمرکز
سردرد و تنش عضلانی

       برای حفظ خلق‌وخوی خودتان از تمرینات منظم بدنی، استفاده محدود از کافئین(که می‌تواند استرس را بدتر کند) و خواب کافی بهره ببرید. علاوه بر آن با یک دوست یا مشاور درباره چیزهایی که در مغزتان می‌گذرد صحبت‌کنید.

ممکن است با ADHD روبه‌رو باشید؟
       اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) رفتار افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. افرادی که دچار این اختلال هستند معمولا در تصمیم‌گیری یا اتمام کارها پیش از موعد مقرر با مشکل روبه‌روهستند. برای بعضی از این افراد فعالیت‌ها و رویدادهایی که دوروبر آن‌ها اتفاق می‌افتد، حواسشان را پرت می‌کند و برای برخی دیگر برنامه‌ریزی دشوار است. برخی نشانگان کم‌توجهی-بیش‌فعالی عبارتند از:
خیالبافی‌کردن
فراموش کردن یا گم کردن چیزها
انجام اشتباه‌هایی از روی بی‌دقتی یا ریسک کردن‌های خطرناک

ناراحتی نشان دادن و بی‌قراری
       استفاده از دارودرمانی اغلب می‌تواند بسیاری از نشانه‌های این اختلال را درمان کند. رفتار درمانی شناختی (CBT) نیز می‌تواند به شناخت و تغییر الگوهای افکار منفی یاری کند و همچنین کمک کند تا بسیاری از افراد دارای این ویژگی بهتر زمان خود را مدیریت کنند.

خسته هستید؟
       میزان اراده شما هر روز با روز دیگر متفاوت است و به بسیاری از عوامل شامل این که آیا شما خواب کافی دارید، باز می‌گردد. اگر شما کمتر از ۶ ساعت می‌خوابید، مغزتان در شرایط سخت‌تری برای مقاومت در برابر چیزهایی که حواستان را پرت می‌کند و تمرکز بر تمام کردن کار قرار می‌گیرد. سایر نشانه‌هایی که از نیاز شما به خواب می‌گوید، عبارتند از:
به خواب رفتن در حال تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب
احساس تحریک‌پذیری
خوابیدن طولانی مدت‌تر در آخر هفته
دشواری در بیدار شدن از خواب صبحگاهی
برای آن‌که شب‌ها بهتر بخوابید، ساعات خواب خود را چه هنگام صبح و چه شب هنگام منظم کنید. سیگار نکشید و از الکل و کافئین اجتناب کنید. خوردن وعده‌های غذایی سنگین چند ساعت قبل از خواب می‌تواند آن را با اختلال مواجه کند.

دچار اضطراب هستید؟
       اضطراب به معنای واکنش بیش از حد مغز شما به احساسات منفی است. شما در انتظار بدترین‌ها هستید حتی زمانی که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. بسیاری از افراد دارای اضطراب، انرژی زیادی را صرف نگرانی می‌کنند به‌طوری‌که انجام وظایف روزانه برای آن‌ها دشوار می‌شود. علاوه بر این‌که شما ممکن است دارای نشانه‌های زیر هم باشید:
گرفتگی عضلات
خستگی
دشواری در خوابیدن
تحریک پذیر شدن

       برای متوقف کردن این گونه احساسات، ده بار نفس عمیق بکشید و از این طریق افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید. استراحت کافی، ورزش منظم و خوردن به قاعده غذا از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار هستند.

ممکن است افسرده باشید؟
       افسردگی شیمی مغز را دگرگون می‌کند. در افسردگی سطح انرژی حتی برای فعالیت‌هایی که عاشق آن هستید و همین‌طور سرگرمی‌ها کاهش می‌یابد. همچنین احساس بی‌یاوری و خودانتقادگری افزایش می‌یابد که می‌تواند فرد را به وضعیت ناتوانی برساند. سایر نشانه‌های افسردگی شامل:
احساس غم و اندوهی که رفع نمی‌شود.
کم شدن اشتها و کم شدن وزن یا پرخوری و افزایش وزن
بی قراری یا احساس تحریک‌پذیری
اندیشه خودکشی یا مرگ

       اگر به مرگ خود یا صدمه زدن به دیگران فکر می‌کنید یا هرکدام از این نشانه‌ها را در خود می‌بینید با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید. پزشک شما منبع مطمئن و خوبی است زیرا برخی افراد با استفاده از داروهای ضدافسردگی توانسته‌اند از این اختلال رهایی پیدا کنند. با خودتان صادق باشید و ببینید چه چیزی واقعا شما را از انجام یک وظیفه بازمی‌دارد. پس از آن درباره راه‌های واقع‌بینانه‌ای که شما را از این مسئله رهایی می‌بخشد فکر کنید. اگر مشکلات‌ سلامتی‌تان جدی است به پزشک مراجعه کنید تا به تشخیص و درمان درست دست یابید. اگر با یک نوع نه چندان بد به تعویق‌اندازی سروکاردارید، پروژه‌های بزرگ را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید تا راحت‌تر به انجام برسانید. برخی افراد زمانی که پروژه‌ها را به‌موقع به پایان می‌رسانند، به خودشان جایزه می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: