کد خبر: ۱۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 26
شفا آنلاین>سلامت> ایمن گلوبولین انسانی زیرجلدی کوویترو (Cuvitru) را برای تجویز در بزرگسالان و کودکان بالای 2 سال تحت پوشش قانون تایید تسهیل شده قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین، کوویترو، برای درمان مبتلایان به نقص اولیه سیستم ایمنی- گروهی با بیش از 300 اختلال ژنتیکی که در آن بخشی از سیستم ایمنی بدن وجود ندارد یا عملکرد مطلوبی نشان نمی‌دهد-کاربرد دارد. این مشکل هم اکنون بیش از 6 میلیون نفر از مردم دنیا را گرفتار کرده است.

 با تایید کوویترو، شرکت شایر (Shire)، طیف قابل‌توجهی از محصولات ایمن گلوبولین زیرجلدی و داخل وریدی را در سبد خود دارد. کوویترو، تنها ایمن گلوبولین زیر جلدی 20 درصد فاقد پرولین است و می‌تواند تا 60 میلی‌لیتر در هر موضع تزریق و با سرعت 60 میلی‌لیتر در ساعت تجویز شود. یعنی موضع تزریق کمتر و دوره‌های اینفیوژن کوتاه‌تر در مقایسه با سایر ایمن گلوبولین‌های زیرجلدی قدیمی. در مطالعات بالینی صرف‌نظر از سرعت اینفیوژن و نیز حجم تزریقی در هر موضع، مصرف کوویترو با بروز اندک عوارض جانبی موضعی و نیز سیستمیک همراه بوده است.

       ریچارد ال واسرمن، سرپرست بخش آلرژی و ایمونولوژی کودکان در یک بیمارستان کودکان می‌گوید: «در مطالعات بالینی، بیماران با نقص ایمنی اولیه با وجود حجم تزریق و سرعت تزریق بیشتر در مقایسه با آنچه که در گذشته رایج بوده کوویترو را به خوبی تحمل کرده‌اند. در دسترس بودن ایمن گلوبولین زیرجلدی با غلظت بالای کوویترو برای مبتلایان به نقص ایمنی اولیه، گزینه جدیدی است تا پزشکان براساس نیاز هر بیمار وضعیت درمان وی را تعیین کنند.»

       این تاییدیه به دنبال انتشار نتایج مطالعه فاز 2/3 روی کوویترو در بیماران آمریکای شمالی بود که در نشریه ایمونولوژی بالینی به چاپ رسید. شرکت شایر قصد دارد که کوویترو را در آمریکا طی هفته‌های آتی وارد بازار کند. کوویترو در ژوئن 2016 میلادی در 17 کشور اروپایی تاییدیه گرفت.

       پری استرنبرگ، سرپرست بخش تبلیغات شرکت شایر می‌گوید: «اخذ تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای کوویترو، اندکی بعد از تایید شدن آن در اتحادیه اروپا صورت گرفت و کمک بزرگی به بیمارانی است که با این اختلال دست و پنجه نرم می‌کنند.»

       نقص ایمنی اولیه، گروهی شامل بیش از 300 اختلال است که در آنها بخشی از سیستم ایمنی بدن وجود ندارد یا عملکرد درستی از خود نشان نمی‌دهد. در شرایط طبیعی، سیستم ایمنی از بدن در برابر میکروارگانیسم‌های پاتوژن نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها حفاظت می‌کند. وقتی که بخشی از سیستم ایمنی فرد وجود ندارد یا درست عمل نمی‌کند، فرد مستعد ابتلا به عفونت‌ها می‌شود و در صورت ابتلا نیز مدت زمان طولانی‌تری برای بهبود لازم است. وقتی که نقص در سیستم ایمنی بدن فرد ارثی یا ژنتیکی است، نقص ایمنی اولیه نامیده می‌شود. تخمین زده شده که 6 میلیون کودک و بزرگسال در سراسر جهان از نقص ایمنی اولیه رنج می‌برند. محلول 20 درصد کوویترو، فقط برای اینفیوژن زیرجلدی اجازه مصرف دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: