کد خبر: ۱۲۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 07
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر ضرورت توجه شهروندان به نشان سلامت سازمان غذا و دارو در هنگام خرید صابون بچه تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر منوچهر دادگر نژاد اظهار کرد: گرچه ویژگی های عمومی صابون بچه مشابه ویژگی های صابون بزرگسالان است  اما کودکان به دلیل سوزش چشم ها در اثر شوینده های بزرگسالان از حمام می ترسند.

وی ادامه داد: تفاوت طبیعی بین پوست بچه و بزرگسال تولید کنندگان این قبیل محصولات را مجاب به رعایت مسائل بهداشتی  بیشتر می کند و با توجه به اینکه حساسیت  پوست بچه لطیف تر است در مقابل باکتری ها مقاومت کمتری دارد.

دادگر نژاد گفت: صابون های مخصوص کودکان به دلیل فرمولاسیون ویژه خود مانع از سوزش چشم می شود کما اینکه با اضافه کردن پروتئین های خاص و اسیدهای چربی که شامل ترکیبی بسیار ملایم است ضمن تضمین قابلیت پاک کنندگی، می توان از هرگونه تحریک پوست و چشم  ممانعت به عمل آورد.

وی افزود: از سویی دیگر اسیدهای چرب موجود در صابون بچه بعد از استحمام مانع خشکی پوست او  می شود و از آنجا که فاقد اسانس های مصنوعی است.باعث ایجاد حساسیت پوستی نمی کند و اصولا به همین دلیل به  پزشکان برای استحمام بزرگسالانی که پوست حساس و خشک دارند؛ صابون بچه تجویز می کنند.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: صابون های مایع از نظر مواد تشکیل دهنده جزو صابون ها محسوب نمی شود بلکه  از پاک کننده های «سنتیک» به شمارمی آیند.

وی ادامه داد: صابون های مایع علاوه بر ماده اولیه و اصلی خود، دارای مواد دیگری مانند نرم کننده معمولی، پاک کننده و کف کننده، ضدباکتری و چرب کننده هستند.

دادگر نژاد افزود: تفاوت صابون های مایع با انواع معمولی آن قدرت پاک کنندگی خوب در آب های سخت و عدم تشکیل رسوب جدید است.

وی خاطرنشان کرد: انواع صابون های کودک از نظر نوع مصرف فرمولاسیون تنوع دارند مثلا صابون های حمام و دستشویی که به آنها صابون های سخت می گویند، برای رعایت نکات بهداشتی مربوط به پوست بدن مواد قلیایی را به حداقل کاهش دهند و در عوض مواد طبیعی و خنثی، معطر، رنگی و نرم کننده پوست به آنها اضافه می شود.

دادگرنژاد گفت: صابون های طبی نیز تولید شده اند تا برای درمان بیماری های جلدی عفونی و قارچ های پوستی مورد استفاده قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در صابون بچه از رزین به دلیل ماهیت آن که منجر به حساسیت پوستی می شود نباید استفاده کرد، به طور کلی صابون بچه باید دارای خواص کف کنندگی و پاک کنندگی خوب و عاری از فساد باشد ضمن آنکه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عاری  از هر گونه مواد خارجی تهیه شود.

دادگر نژاد گفت: با توجه به آمار بالایی که در خصوص مواد آرایشی و بهداشتی منتشر می شود و مسئولان ارشد نظام سلامت نیز بدان اذعان دارند آسانترین و بهترین راه برای اطمینان از تهیه محصول اصیل، توجه به نشان سلامت سازمان غذا و دارو در بسته بندی این قبیل مواد بهداشتی است.

وی در پایان تاکید کرد: واقعیت مسلم این است که نظارت کافی و وافی بر این محصولات وجود دارد و در صورت بروز مشکل یا وارد آمدن آسیبی به مصرف کننده به راحتی  می توان به تولید کننده  دسترسی یافت.

برچسب ها: صابون ، اجتماعی ، بچه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: