کد خبر: ۱۲۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: طی نامه‌ای از کمیسیون مجلس شورای اسلامی خواستیم که با ایجاد یک کار گروه سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان غذا و دارو، کمیسیون بهداشت مجلس و انجمن داروسازان به موضوع تاسیس داروخانه‌های گیاهی رسیدگی شود.

 به گزارش شفا آنلاین،سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: سلامتکده‌هایی که از سوی وزارت بهداشت برای توسعه طب سنتی مجوز گرفته و راه اندازی شده‌اند، بهترین محل برای عرضه فراورده‌های گیاهی هستند.

وی افزود: انجمن داروسازان ایران از کمیسیون مجلس شورای اسلامی خواست که با ایجاد یک کار گروه سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان غذا و دارو، کمیسیون بهداشت مجلس و انجمن داروسازان به موضوع تاسیس داروخانه‌های گیاهی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: البته شرط اولیه برای عرضه فراورده‌های گیاهی این است که آنها استاندارد شده باشند، نه اینکه به صورت فله عرضه شوند.

به گفته سجادی، موضوع ضرورت ساماندهی به عطاری‌ها به قوت خود باقی است و این مساله جزو دغدغه‌های داروسازان است و باید برای آن برنامه‌ریزی اصولی پیش‌بینی شود. انجمن داروسازان ایران، تاسیس داروخانه طبیعی و سنتی در خارج از سلامتکده ها را به‌هیج وجه در جهت توسعه طب سنتی و ساماندهی عطاری‌های موجود موثر نمی‌بیند.

وی تصریح کرد: گیاهان داروئی که به صورت‌های فعلی در عطاری‌ها عرضه می‌شوند، شرایطی بسیار ابتدائی و غیر علمی دارد و آلودگی‌های مختلف و تقلبات و انحراف از مبانی علمی در آن به وضوح مشاهده می‌شود و باید برای مصونیت مردم علاقه مند به طب سنتی چاره اندیشی شود.فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: