کد خبر: ۱۲۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>سلامت> شرکت دارویی آسترا زنکا طی قراردادی به ارزش بیش از 6/1 بیلیون دلار، حق امتیاز انحصاری تعدادی از آنتی‌بیوتیک‌های کوچک مولکول خود که در فاز پایان مطالعاتی بودند را در بیشتر بازارهای دارویی دنیا (در خارج از آمریکا) به شرکت فایزر واگذار کرده است.
به گزارش شفا آنلاین، این فهرست شامل آنتی‌بیوتیک‌های تایید شده مروپنم با نام تجاری مرم (Merrem)، سفتارولین فوسامیل با نام تجاری زین فورو (Zinforo)، سفتازیدیم-آویباکتام با نام تجاری زاویسفتا (Zavicefta) و نیز دو مولکول دارویی در دست تولید و بررسی با نام‌های تحقیقاتی ATM-AVI و CXL است.

       ATM-AVI یک آنتی‌بیوتیک باکتریسیدال تزریقی شامل ترکیب آزترئونام (Aztreonam) و یک آویباکتام مهارکننده بتالاکتامازاست که در فاز2 مطالعات بالینی قرار دارد و برای درمان عفونت‌های باکتریایی کشنده و تهدیدکننده حیات گرم منفی ایجاد شده توسط سوش‌های مقاوم به انواع مختلف داروهای آنتی‌بیوتیکی تجویز خواهد شد.

       CXL، یک مهارکننده ترکیبی تزریقی باکتریسیدال بتالاکتام/بتالاکتاماز شامل سفتارولین فوسامیل با نام تجاری زین فورو است که نسل جدید سفالوسپورین با قابلیت فعالیت علیه پاتوژن‌های گرم منفی شایع روده‌ای و گرم مثبت‌های مقاوم به چند دارو به همراه آنتی‌بیوتیک آویباکتام است که هم‌اکنون وارد فاز3 مطالعات بالینی می‌شود.

       طبق این قرارداد، فایزر پیش پرداختی به مبلغ 550 میلیون دلار در ازای تکمیل آنتی‌بیوتیک در دست تولید و پرداخت بدون شرایط دیگری به مبلغ 175میلیون دلار را در ژانویه 2019 میلادی برای تبلیغات و بازاریابی این آنتی‌بیوتیک در تمام بازارهای دارویی جهان که در آن زمان در مرحله پایانی مطلعات بالینی خواهد بود پرداخت خواهد کرد.

       همچنین فایزر تا 250 میلیون دلار برای بازاریابی، تولید و موارد مربوط به رگولاتوری داروهای جدید و تا 600 میلیون دلار برای فروش آینده زاویسفتا و ATM-AVI (در برخی از بازارهای دارویی جهان) پرداخت خواهد کرد. آسترازنکا عنوان کرده که این حرکت، جهت‌دهی بهتری برای تمرکز این شرکت در ساخت داروهای اساسی در 3 حوزه درمانی اصلی است. هر چند که این قرارداد در مورد داروهای جدید از مولکول‌های کوچک آنتی‌بیوتیکی در فاز پایانی مطالعات شرکت آسترا زنکا، استفاده از قابلیت‌های فایزر در تولید و بازاریابی در حوزه درمانی ضدعفونت‌هاست.

       جان یانگ از شرکت فایزر برای توضیح استراتژی منتهی به این حرکت شرکت خود گفت که شرکت قصد دارد محصولات جدید خود در عرصه داروهای آنتی‌بیوتیکی و ضدقارچ‌ها را در سراسر دنیا گسترش دهد و اضافه کردن مولکول‌های جدید ضدباکتریایی در مرحله پایان تحقیقاتی شرکت آسترازنکا، گامی اساسی در تحقق این آرمان است. در نهایت، این اقدام به دسترسی بهتر بیماران به داروهای مهم و حیاتی کمک کرده و جایگاه هر دو شرکت را در سراسر بازارهای دارویی جهان در این حوزه درمانی محکم‌تر می‌کند.PharmaTimes
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: