کد خبر: ۱۰۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>زگیل های پوستی غده های خوش خیم پوست اند که معمولا به رنگ طبیعی پوست هستند اما برخی هم دارای رنگدانه های پوستی اند که باعث می شود تیره تر دیده شوند.

به گزارش شفا آنلاین،آنها هیچ خطری برای سلامتی شما ندارند اما آنچه که اهمیت دارد مسئله زیبایی است. زگیل‌های پوستی ظاهر پوست را بد می‌کنند به ویژه آنها که در نواحی گردن و پشت گوش هستند و در معرض دیداند.

بیشتر در سنین میانسالی زگیل‌های پوستی دیده می‌شوند در قسمت‌های بدن مثل زیر بغل، کشاله ران، زیر سینه، شکم، گردن و پلک اما درکل جای خاصی در بدن نیست که زیگیل پوستی نداشته باشد و در هر قسمتی از بدن این زگیل ها ظاهر می‌شوند. همچنین زگیل در همه انسان‌ها ایجاد می‌شود و تقریبا شاید کسی نباشد که در طول عمرش زگیل در نیاورد.

این غده های خوش خیم پوستی وقتی زیاد رشد  کنند و یا خونریزی کنند خطرناک می‌شوند. به هر حال دلیل علمی که چرا زگیل در میاوریم هنوز به قطعیت مشخص نشده است اما دانشمندان متفق القولند که عوامل ژنتیک و ضخامت پوست تاثیر گذار است. بنابراین کسانی که می‌خواهند دلایل فیبروم ها (خالهای رنگی و بدون رنگی پوستی) را تشخیص دهند باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند و تحت نظر وی آزمایشات خاص پوستی را انجام دهند یادتان باشد که بهترین زمان برای برداشتن فیبروم‌های پوستی و یا زگیل ها هوای سرد و نور آفتاب کم است.

برای برداشتن زگیل متخصص پوست روشهای مختلفی از جمله فریز کردن تا لیزر و یا جراحی استفاده کند که به تشخیص خود او و نوع زگیل بستگی دارد. معمولا تنها یک روش نتیجه بخش است مگر اینکه زگیل ها رشد زیادی داشته باشند و یا خونریزی کنند.

بعد از برداشتن زگیلها بیمار باید تا ۵ روز آنتی بیوتیک مصرف کند در این مدت نباید فعالیتهایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند انجام دهد و پوستش را همیشه تمیز نگه دارد.

اما همه میدانیم که برای درمان بیشتر عارضه های پوستی می‌توانیم از مواد ارگانیک و خانگی استفاده کنیم . برای از بین بردن زگیل هم درمان خانگی و موثری وجود دارد که از قدیم‌ترین زمانها نتیجه بخش بوده است.

درمان خانگی از بین بردن زگیل

سرکه سیب یک ماده بسیار مشهور برای از بین بردن زگیل است. سرکه سیب قرنهاست با خاصیت اسیدی و آـنت باکتریایی اش به عنوان درمان خانگی از بین بردن زگیل استفاده می‌شود. بسیار مهم است که از سرکه سیب برای از بین بردن زگیلهای روی پلک استفاده نشود چون باعث آسیب و سوزش چشم می‌گردد.

به طریق زیر موثرترین درمان خانگی از بین بردن زگیل را انجام دهید.

به مدت ۱۵ دقیقه ناحیه‌ای که زگیل دارد را در آب قرار دهید یا با یک مسواک نرم و مرطوب روی آن را مسواک بزنید و بعد خوب خشک کنید.

بعد یک پنبه را در سرکه سیب خیس کنید و سرکه اضافه را بچلانید تا زیاد نباشد  بعد آن را روی زگیل بگذارید و با چسب زخم یا باند رویش را ببندید  بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همین حالت بماند بعد باند را باز کنید ومحل را با آب بشویید.

این کار را روزی سه بار به مدت ۷ روز انجام دهید.

احتمالا روزهای اول زگیلها تیره می‌شوند و بعد خواهید دید که خودشان کنده می‌شوند و از شرشان خلاص می شوید.

بسته به اندازه زگیل ها و اینکه چقدر در پوست ریشه دوانده باشند بعد از افتادن ممکن است یک جای زخم کوچک روی پوست بگذارند برای جلوگیری از این زخمها می‌توانید از پماد گل همیشه بهار و یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید. اما اگر زگیلها عمیق نباشند زخمی هم به جا نمی‌گذارند ولی برای اطمینان می‌توانید از آلوئه ورا مدام استفاده کنید.

نکات مهم:

یادتان باشد که سرکه سیب از روی پنبه به جای دیگر بدن نریزد که باعث قرمزی و التهاب می‌شود البته اگر این کار تکرار شود و زود شسته نشود.

اگر متوجه شدید که در همان مرتبه های اول زخمی روی پوستتان ایجاد شده به هیچ وجه از سرکه سیب استفاده نکنید و به پزشک مراجعه کنید.

به هیچ وجه سعی نکنید زگیل را و زخم را به زور خودتان یا تیغ بکنید بگذارید خودش می‌افتد.

سالهای سال است که این روش استفاده می شود و نتیجه بخش است. شما هم اگر از زگیل‌های پوستی خود به امان آمده اید این کار را انجام دهید و نتیجه اش را به ما بگویید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: