کد خبر: ۱۲۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>اجتماعی>مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم سلامت عصر روز شنبه ششم شهریور ماه در محل مرکز همایش‌های رازی در میان ازدحام مردم برگزار شد. این درحالی بود که برنامه با یک ساعت تاخیر و در میان خواهش‌های مجری از مردم برای جادادن به هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره برای نشستن روی صندلی آغاز شد.
به گزارش شفا آنلاین،   ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر این جشنواره گفت: «بیش از یک سال است که برای برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنیم و در طول این مدت سعی کردیم تا جشنواره‌ای برای ارتقای سلامت مردم راه اندازی کنیم.»

       اوتاکید کرد: «پیش از آنچه که فکر می‌کردیم این جشنواره از سوی هنرمندان، فعالان حوزه بهداشت، سازمان‌های مردم نهاد و مردم مورد استقبال قرار گرفت. در این میان موسسه آوای هنر سلامت در آغاز راهی بی‌پایان است و تلاش بسیاری در تولید آثار موثر در حوزه سلامت دارد و همین جا اعلام می‌کنم که با حمایت

       وزارت‌بهداشت آماده تولید ۱۰ فیلم در حوزه سلامت هستیم.» در ادامه مراسم هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت‌بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: «مهمترین نکته در برگزاری این جشنواره این است که جشنواره‌ای موضوعی برگزار شده است که دغدغه آحاد مردم ما است. جشنواره فیلم «سلامت» به دنبال این است تا زمینه‌ای را ایجاد کند که آثار بیشتری در حوزه سلامت تولید شود. امیدوارم این جشنواره استقرار پیدا کند و در سال‌های آینده تولیدات خوبی داشته باشیم.»

       در ادامه این مراسم از پوران درخشنده، کارگردان سینما با حضور هاشمی، وزیر بهداشت و ایازی، معاون وزیر بهداشت و داروغه زاده تجلیل شد.

       سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با گرامیداشت یاد و خاطره داوود رشیدی گفت: «از همه عزیزانی که تیم وزارت بهداشت را در رونق بخشی به این جشنواره یاری کردند، سپاسگزارم. امیدوارم این طلیعه‌‌ای برای اقدامات بهتر و بر جسته‌تر باشد. ما باید مردم را در حوزه سلامت توانمند کنیم و امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد و شاهد نقش آفرینی بیشتر هنرمندان در این جشنواره باشیم.»

       پوران درخشنده نیز در سخنانی بیان کرد: «خوشحالم که اینجا هستم و از سوی وزیر بهداشت تقدیر می‌شوم. مدت‌ها فکر می‌کردم با آمدن دکتر هاشمی اتفاق‌های خوبی برای مردم جامعه رخ داده است و او به عنوان وزیر و پزشک در همه مسایل ورود می‌کند.»

       او ادامه داد: «زمانی که کلید این جشنواره زده شد گفتم چه خوب و چه بجا جشنواره‌ای فرهنگی برگزار می‌شود چرا که جشنواره‌ای با موضوع سلامت جسم و روان است و خوشحالم امروز شنیدم که قرار است از فیلمسازان در خصوص تولید با موضوع سلامت حمایت شود.

       جامعه ما نیازمند ساخت فیلم‌هایی در حوزه سلامت روان است زیرا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما به دلیل نبود آگاهی در خانواده‌ها است. ما نیازمند این هستیم که بتوانیم با ابزار هنر به برخی از تابوها در مسائل اجتماعی نزدیک شویم و درباره آنها حرف بزنیم و خوشبختانه وزارت بهداشت هم این دغدغه را دارد. امیدوارم روزی برسد که بودجه‌ای که صرف درمان می‌کنیم صرف آموزش و پیشگیری کنیم.»

رامبد جوان: «خندوانه» نیاز به استراحت دارد
       مراسم تقدیرازرامبد جوان برای ساخت برنامه «خندوانه» بخش دیگر مراسم بود. رامبد جوان با اشاره به اینکه کاش عباس کیارستمی نیز در این مراسم حضور داشت، گفت: «در حال حاضر به آخرین قسمت‌های این فصل «خندوانه» نزدیک شده‌ام و در حال حاضر گروه ما بسیار خسته است و همه ما در خندوانه نیازمند استراحت هستیم. البته ایده زیاد داریم اما نیاز به استراحت داریم.»

       او خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: «جناب وزیر من بارها با روش‌های مختلف خواستم تا شما به «خندوانه» بیایید باز هم از شما در این مراسم برای حضور در «خندوانه» دعوت می‌کنم چرا که مردم ما نیاز دارند افرادی مانند شما در این برنامه حضور داشته باشند. «خندوانه» ابعاد و تاثیرگذاری بسیاری در جامعه دارد و اگر فکر می‌کنید ممکن است در این برنامه کاری کنیم که به شان شما بربخورد نگران نباشید ما به خوبی و در کنار خانواده‌های خود تربیت شده‌ایم که می‌دانیم» با یک وزیر چگونه برخورد کنیم. آقای وزیر با اینکه می‌دانم به «خندوانه» نمی‌آیید ولی به خاطر مردم بیایید!

       رامبد جوان با اشاره به اینکه مردم به ما اعتماد دارند، تاکید کرد: «البته این را می دانم که شما به این برنامه نمی‌آیید اما این را بدانید هر شب از ۵۰۰ میهمانی که به برنامه ما می‌آیند ۱۰ نفر هستند که می‌گویند قرص‌های اعصاب خود را ترک کردند یا دیگر از مواد مخدر مصرف نمی‌کنند یا مشکلشان با همسرشان برطرف شده است.

       این بازیگر و مجری بیان کرد: «ما مردم محجوبی هستیم که فقط باید نازمان کنند در چنین شرایطی نه معتاد می‌شویم و نه به کسی تجاوز می‌کنیم. مردم ما به راحتی و به‌آسانی می‌توانند شاد شوند.»

       وزیر بهداشت نیز که برای تقدیر از جوان روی صحنه آمده بود گفت: «به همه هموطنان عزیزی که به فکر مردم هستند به‌خصوص رامبد جوان و گروه «خندوانه» که به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به مردم آگاه هستند و در حوزه های مختلفی در بخش سلامت فعالیت می‌کنند، افتخار می‌کنم. من هم امیدوارم هر‌آنچه از دستم برمی‌آید در حوزه سلامت انجام دهم.»

       در فواصل این برنامه برندگان بخش‌های مختلف معرفی شدند اجرای موسیقی توسط گروه «دال» هم از بخش‌های دیگر این مراسم طولانی بود.

       برگزیدگان بخش‌های مختلف نخستین جشنواره فیلم سلامت شب گذشته ششم شهریور ماه با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

        لوح زرین و جایزه‌ نقدی ویژه هیئت داوران، به دلیل جهت «بازنمایی روابط نامناسب بر سلامت جوانان، واکاوی ریشه‌های خشونت و ترویج بخشش به‌جای خشونت» به رضا درمیشیان برای فیلم «لانتوری» اهدا شد.

       همچنین لوح زرین و جایزه نقدی ویژه‌ هیئت داوران به دلیل «ترویج امید بخشی و جلب حمایت جامعه نسبت به اقشار کم‌توان» به منوچهر محمدی و مازیار میری، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «حوض نقاشی» تعلق گرفت.

       لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیئت داوران به دلیل «واکاوی ریشه‌های توزیع قدرت در نهاد خانواده و ضرورت برخورداری از عزت نفس و جرات‌مندی و ترویج روحیه مشارکت در مراقبت از بیمار»به بهنام بهزادی برای فیلم «وارونگی» اهدا شد.

هیئت داوران بدون رتبه‌بندی، برندگان سایر جوایز خود را به این شرح اعلام کرد:
       تندیس جشنواره و جایزه نقدی به جهت بازنمایی روابط خانواده و نقش مشاوره در بهبود این روابط به محمد نیک‌بین و تهمینه میلانی تهیه‌کننده و کارگردان «آتش‌بس» اهدا شد.

       تندیس جشنواره و جایزه نقدی به جهت توجه به سلامت روان در جامعه به سعید ملکان و احسان بیگلری تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «برادرم خسرو» اهدا شد.

       تندیس جشنواره و جایزه نقدی به دلیل بررسی دردمندانه علل و عوامل موضوع با اهمیت و حساس خشونت جنسی و روش‌های پیشگیری و مقابله با آن، به پوران درخشنده برای فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» تعلق گرفت.

       هیئت داروان ضمناً به دلیل تلاش جمعی در ارائه تصویری دقیق از مسئله اعتیاد و مقابله با آن، مجموعه بازیگران فیلم «عصر یخبندان» را شایسته تقدیر دانست.

       در بخش فیلم کوتاه داستانی تندیس و جایزه اول به فیلم «آوا» به کارگردانی سهند کبیری رسید. جایزه دوم به فیلم «دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد اهدا شد و جایزه‌ سوم نیز به صورت مشترک به «هستی» از کمال پرناک و «فردا صبح» از محمد نجاریان اهدا شد.

       همچنین در پایان این مراسم از پدر مرحومه عسل بدیعی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: