کد خبر: ۹۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>چهل‌ و نهمین نشست شورای فرهنگی وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت در خانه هنرمندان ایران تشکیل شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ‌هاشمی با سپاس‌گزاری از اعضای شورای فرهنگی برای برگزاری چهل‌ونه نشست،  بر اهمیت و ضرورت کار فرهنگی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه پزشکان در جامعه به ویژه پس از اجرای طرح تحول سلامت و اهمیت اعتبار ایشان، به موضوع پزشکان فداکار و نیز جان‌برکفانی که در دوران هشت ساله جنگ و پس از آن برای سلامت جامعه به خصوص در مناطق محروم تلاش داشته‌اند، پرداخت.

وزیر بهداشت در همین زمینه به ذکر خاطره ای از طبابت خود پرداخت و گفت: برای مداوای بیمار خود، 90 کیلومتر را با لودر در مناطق صعب‌العبور پیموده است.

دکتر هاشمی در ادامه سخنان خود پیشنهاد برگزاری جشنواره شهدای جامعه پزشکی در کنار چهره‌های ماندگار پزشکی و سلامت را برای پاس‌داشت و ادای دین به این قشر وفادار و فداکار را ارائه داد که با اقبال حاضرین مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قائم‌مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های سلامت با سپاسگزاری از حضور مستمر اعضا در چهل‌ونه نشست شورای فرهنگی، تاکید کرد: این حجم تولید برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های گوناگون سینما، تئاتر، تلویزیون، کتاب و موسیقی بی‌نظیر است و آثار این فعالیت‌ها در عرصه سلامت جامعه و فرهنگ‌سازی در آینده نزدیک و زمانی که این آثار عرضه همگانی شوند، دیده خواهد شد.

دکتر سید محمدهادی ایازی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه‌ریزی و پی‌گیری برای برگزاری همایش چهره‌های ماندگار پزشکی با همکاری دکتر اسعدی و همکاری و هماهنگی دکتر مرادخانی در وزارت فرهنگ و ارشاد برای تولید سرود سلامت خبر داد‌.

در ادامه دکتر داروغه‌زاده، مدیرعامل موسسه آوای هنر سلامت، به ارایه گزارش عمل‌کرد موسسه و فعالیت‌های انجام شده و در دست انجام آن پرداخت که اهم آن‌ها شامل 30 قسمت مستند از 30 نیکوکار سلامت از 30 استان کشور برای پخش تلویزیونی در 30 شب ماه مبارک رمضان، مجموعه تلویزیونی در حال تولید پریا، انیمیشن‌های در حال پخش و تولید دیرین‌دیرین، اضافه شدن موضوع سلامت به موضوعات جشنواره کلیپ ققنوس و برگزاری جشنواره فیلم سلامت برای سال آینده، مجموعه در دست پژوهش و نگارش پرستاران و برگزاری همایش پزشکان شاعر می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: