کد خبر: ۱۲۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، جامعه پزشکی ایران را در منطقه پیشتاز خواند و گفت: جامعه پزشکی کشور در دفاع از مردم مظلوم منطقه که در چنگال تروریست ها گرفتار هستند نیز از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد رئیس زاده پیش از خطبه های نمازجمعه تهران افزود: در علم پزشکی ایران دارای افتخار فراوانی است و یکی از جریان های اثرگذار در پیشرفت امور پزشکی، جریان پزشک ایرانی است.
وی با بیان اینکه ایران سابقه درخشانی در امر پزشکی دارد و همه جهان سخن از فعالیت های ابوعلی سینا به میان می آورند، ادامه داد: بوعلی سینا در کتاب قانون تمام دانش پزشکی بشر را ساماندهی کرد و به شکل یک دانشنامه مورد استفاده برای دانشگاه های دنیا تالیف کرد و به همین دلیل این کتاب700 سال کتاب تمام دانشگاه ها بوده است.
رئیس زاده افزود: جامعه پزشکی ما پرافتخار و گرانسنگ است و همانطور که در دوران دفاع مقدس سابقه خوبی از خود به جا گذاشتند، اکنون نیز این نیروهای انقلابی، خدوم و ارزشی در سخت ترین میادین به همراه پرستاران، اساتید و چهره های برجسته پزشکی برای خدمات رسانی و دفاع از حریم کشور و دفاع از مردم مظلوم منطقه که در چنگال تروریست ها اسیر هستند، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی می خواهند چنگی بر چهره جامعه پزشکی کشور بکشند، اظهار داشت: اما باید گفت که جامعه پزشکی ما جزو پیشروترین اقشار در مناطق مرزی، سخت گذر و میادین جنگ هستند و تنها هدفشان خدمات رسانی به مردم است.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی به برخی فعالیت های سازمان بسیج جامعه پزشکی در پنج سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: 15 میلیون خدمت توسط اعضای جامعه پزشکی به مردم ارائه شده و سالانه 50 بیمارستان صحرایی در نقاط مرزی و سخت گذر کشور راه اندازی می شود و به واسطه همین خدمات نظام سلامت ما جز فعالیت های افتخارآمیز انقلاب است.
وی ادامه داد: ما هم پیشرفت در علوم و هم در ارائه خدمت پزشکی به مردم زبانزد منطقه هستیم، به طوری که تا سال 62 و 63 در روستاهای کشور پزشکان آسیای شرقی به مدم خدمت می کردند اما در دامان انقلاب جامعه ما در پزشکی به رشد فوق العاده ای رسیده است و در پیچیده ترین اعمال جراحی خدمت می کنند و نیازی به پزشکان در خارج از کشور نداریم و این با روحیه جهادی پزشکان انقلابی ما محقق شده است.
وی این موضوع را افتخاری برای جامعه پزشکی دانست و گفت: اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیچیده ترین خدمات از سوی پزشکان کشورمان به مردم ایران ارائه می شود.
برچسب ها: نمازجمعه ، پیشرفت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: