کد خبر: ۱۲۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
شفا آنلاین>سلامت>براساس یک مطالعه آینده‌نگرکه در آخرین شماره نشریه پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده، این پرسش مطرح شده که مصرف‌کنندگان داروها تا چه اندازه باید در انتخاب داروی مصرفی خود نقش داشته باشند.
  به گزارش شفا آنلاین، جوردن دی شیف، سرپرست نویسندگان این مقاله و متخصص داخلی بیمارستان برینگهام می‌گوید: «با وجود اینکه دستورالعمل‌های اخیر شریک کردن بیمار در اطلاعات پزشکی وی را قویا توصیه کرده‌اند؛ وقتی که نسخه‌ای نوشته می‌شود، دلیل تجویز یک دارو عموما با بیمار در میان گذاشته نمی‌شود. بنابراین یک حلقه گمشده اطلاعات بیمار در این زنجیره وجود دارد.»

شیف و همکارش معتقدند که روند درمان با اقدامات زیر بهبود خواهد یافت:

       کاهش خطاهای پزشکی شامل تجویز اشتباه، ایرادهای نسخه‌نویسی، خطاهای مرتبط با شباهت نام دارو؛ توانمند کردن بیماران در درک بهتر رژیم‌های درمانی و گرایش بیشتر به ادامه آنها، اطلاع‌رسانی به پزشکان در مورد آلترناتیوهای درمانی موجود با هدف انتخاب بهترین دارو برای مشکلات هر بیمار خاص؛ آگاه‌سازی پزشکان، داروسازان، درمانگران و بیماران در مورد اینکه درمان انتخابی کدام است و نتایج مورد انتظار از آن چیست؛ وفق دادن فهرست داروها با اندیکاسیون درمانی یا اولویت زمانی و نه براساس حروف الفبا؛ فراهم‌سازی ارزیابی و مقایسه شفاف اثربخشی طولانی‌مدت داروهای تجویزی. مقاله اخیر به این مهم توجه داشت که بیماران از گذشته‌های دور از درک و اطلاع از داروهای مصرفی خود محروم مانده‌اند.

 نوشته‌ای که در 1833 میلادی در نشریه پزشکی و جراحی بوستون به چاپ رسید اذعان داشت که چرا باید پزشکان نسخه‌کننده دارو، نسخه‌ها را به زبان علمی و غیر قابل فهم برای بیماران بنویسند و بیماران اطلاعی از اندیکاسیون‌هایی که دارو برای آنها نسخه شده نداشته باشند و فقط به مهارت پزشک درمانگر اعتماد کنند.
PRNewswire



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: