کد خبر: ۱۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به شنا در مناطق ممنوع و ساخت و ساز در کنار رودخانه ها گفت: مردم و مسئولان خطرات احتمالی آب و سیلاب را نمی دانند.
به گزارش شفا آنلاین،ناصر چرخساز با بیان این مطلب گفت: هر سال شاهد غرق شدن هموطنانمان در خارج از ساعات حضور غریق نجات ها در طرح سالم سازی دریا و شنا در مناطق ممنوع هستیم.
وی با اعلام این که بجز غرق شدن در سواحل دریا و رودخانه شاهد غرق شدن مردم در سدها نیز هستیم گفت: بارها اعلام شده سدها از مناطق ممنوع برای شنا هستند.
چرخساز همچنین درباره غرق شدن در رودخانه ها نیز گفت: تصور مردم این است که جریان آب رودخانه زیاد نیست در حالی که می تواند سبب غرق شدن فرد شود.
این مسئول جمعیت هلال احمر با اشاره به گستردگی مرزی های آبی کشور و وجود مناطق متعدد خطر آفرین در سواحل دریا گفت: تنها وجود ابزار و تجهیزات نمی تواند از بروز خطر جلوگیری کند و باید مردم آگاهی لازم در خصوص خطرات آب و سیلاب را داشته باشند.
رئیس سازمان امداد و نجات با تاکید بر این که نه تنها مردم بلکه مسئولان نیز نسبت به خطرات آب و سیلاب آگاه نیستند، گفت: اجازه ساخت و ساز خانه، هتل و پارکینگ در مسیر رودخانه می تواند روزی بحران زا شود.
**هنوز خبری از پرداخت بودجه نیست
وی درباره پرداخت قسمتی از بودجه 700 میلیارد تومانی سال گذشته هلال احمر گفت: هنوز ریالی از بودجه را دریافت نکردیم.
چرخساز اظهار امیدواری کرد تا شهریور ماه سال جاری بخشی از بودجه سازمان امداد و نجات پرداخت شود.
بودجه سال گذشته امداد و نجات هلال احمر که جزو وظایف حاکمیتی این نهاد است به دلیل مشکلات مالی دولت پرداخت نشد و امسال نیز بودجه امداد و نجات هلال احمر 500 میلیارد تومان تعیین شده است که آن نیز تاکنون پرداخت نشده است.
برچسب ها: رودخانه ، سیلاب ، امداد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: