کد خبر: ۱۱۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت : برای اولین بار در تاریخ این سازمان موفق به تدوین و تصویب برنامه استراتژیک پنج ساله سازمانی در دوسال گذشته شده ایم که از سال ١٣٥٤ تاکنون اقدامی نادر بوده است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدتقی نوربخش در دومین روز از همایش سراسری "نظارت کارآمد در سازمان پاسخگو" در شیراز افزود: سازمان تامین اجتماعی با ٧٢ هزار پرسنل یک سازمان خدمتگزار با رویکرد ارایه خدمات به ٤٢ میلیون نفر افراد تحت پوشش با گردش مالی ماهانه ٥الی ٦ هزار میلیارد تومان است .

به گفته وی ٩٣ درصد منابع مالی این سازمان از منابع حق بیمه و ٧ درصد از محل سایر منابع درآمدی حاصل می شود .

دکتر نوربخش گفت: در چنین سیستم اقتصادی بزرگی باید نظارت ها و بازرسی ها تاثیر گذار و قوی باشد.

وی افزود: بازرس باید دارای سه ویژگی الگو بودن ،ساختارمند بودن ودارای استقلال باشد تا بتواند وظایف محوله را با درایت و قدرت به انجام برساند.

وی تاکید کرد: در این فرایند بازرس حافظ منافع مدیران نیست اما تابع آنان در چارچوب قانون است و اصل موضوع حفظ منافع سازمانی است وهمه کارها باید برای اصلاح فرایندهای حرفه ای ومدیریتی باشد .

دکتر نوربخش تاکید کرد: پاک دستی خط قرمز ما در سازمان تامین اجتماعی است و در مسایل مالی با کسی تعارف نداریم چرا که منابع سازمانی را حق الناس می دانیم .

وی پاسخگو بودن مدیران و کارکنان سازمان را وجه تمایز این سازمان با سایر سازمانها و ادارات دانست و گفت: در سه حوزه امور درمان، بیمه ای و اقتصادی  بصورت تخصصی در حال فعالیت هستیم که تمامی منابع مالی آن  از سوی بیمه گذاران به عنوان شرکای اجتماعی و اقتصادی ما تامین می شود پس باید پاسخگو و امانتدار آنان باشیم.

وی قانونمداری ،برنامه محوری ،پاسخگویی و پاکدست را چهار هدف اصلی سازمان از سال ١٣٩٢ تاکنون اعلام کرد .

 

مشاورمدیرعامل ومدیرکل دفتر بازرسی سازمان تامین اجتماعی:

در دو سال گذشته در زمره پنج دستگاه برتر کشور در رسیدگی به شکایات شناخته شده ایم

دکتر یوسفی مشاورمدیرعامل ومدیرکل دفتر بازرسی سازمان تامین اجتماعی نیز در دومین روز ازبرگزاری سومین همایش سراسری "نظارت کارآمد در سازمان پاسخگو" در شیراز گفت :با ایجاد پرتال جدید در کوتاه ترین زمان اخبار حوادث ورویدادهای سازمانی در سراسرکشور به ستاد سازمانی با رعایت دقت ، صحت وسرعت  ارایه خواهد شد .

به گفته وی در دو سال گذشته موفق به کسب رتبه قابل قبولی  در بین دستگاه های کشور در زمره پنج دستگاه برتر کشور در مقوله رسیدگی به شکایات  از سوی نهاد ریاست جمهوری شناخته شده ایم .

وی نوع نگاه دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان به مبحث بازرسی را در شرایطی که بستر کار فراهم نبود را راهگشای بازرسی و پاسخگو بودن مسوولین در برابر مردم دانست و گفت : بازرسی با هدف اصلاح امور وسلامت اداری با رهنمودهای دکتر نوربخش با موفقیت درحال انجام است .

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس:

خدمات تأمین اجتماعی به ایجاد امنیت وعدالت اجتماعی منتهی خواهد شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم گفت : محور برگزاری این همایش پاسخگویی است که تاکنون با مدیریت عالی دکتر نوربخش که مدیری انتخاب شده از بدنه سازمان است با موفقیت به انجام رسیده است .

نباتی خاطر نشان کرد : در حوزه فعالیتی سازمان در بخش های درمانی، بیمه ای و اقتصادی قریب ٤٢ میلیون نفر را تحت پوشش داریم که مجموع خدمات ما به ایجاد امنیت وعدالت اجتماعی منتهی خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای داشتن یک برنامه خوب نیازمند اعتبارات لازم بودیم که با خردمندی دکتر نوربخش بودجه این سازمان تدوین وابلاغ شد.

به گفته وی اعتبار بخشی به دفتر چه های درمانی تامین اجتماعی که به علت بدهی در سنوات گذشته از اعتبار افتاده بود گامی بزرگ واصولی بود که دراین دوره مدیریتی برداشته شده است .

نباتی فعال شدن بخش آی تی برای اولین بار درکشور وارایه خدمات غیر حضوری به افراد را دستاورد بزرگ این دوره از مدیریت آگاهانه سازمان دانست وگفت : خدمات دریافت وپرداخت از ٢٥٠ هزار نفر شاغل در مشاغل آزاد بصورت غیر حضوری بعلاوه ٧٦ هزار کارفرما از جمله کارهای بزرگی بوده که درراستای سلامت نظام اداری به اجرا درآمده است .

برچسب ها: همایش ، سازمان ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: