کد خبر: ۱۱۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 09
شفا آنلاین>سلامت>به عقیده آکادمی پزشکان آمریکا، عفونت‌های گوش صرفا دردناک نیستند، بلکه برای درمان کامل آن‌ها به یک یا دو هفته نیاز است.
 به گزارش شفا آنلاین،برای بسیاری از کودک‌ها و بزرگسال‌های مبتلابه عفونت‌های گوش رویکرد صبر کردن و عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شود. این رویکرد مطرح‌شده بر اساس رهنمون‌هایی است که در ماه فوریه 2016 در ژورنال Otolaryngology_ Head and Neck Surgery منتشر شد. علاوه بر این، درمان‌های طبیعی نیز در تسکین عفونت‌های گوش موثر هستند.

       دکتر متیو بوش، متخصص گوش، حلق و بینی و استادیار گوش، حلق و بینی در مرکز سلامتی دانشگاه کنتاکی آمریکا می‌گوید: «هیچ داده علمی وجود ندارد که نشان‌دهنده تاثیر مثبت درمان‌های طبیعی برای عفونت‌های گوش باشد، اما این درمان‌های طبیعی می‌توانند تسکین‌دهنده باشند و تاثیر یک دارونما را داشته باشند.» خبر خوب در مورد درمان‌های طبیعی این است که هیچ خطری ندارند، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارند. به همین دلیل در ادامه به مرسوم‌ترین درمان‌های طبیعی برای عفونت‌های گوش اشاره می‌کنیم.
       1. باز کردن گوش: دکتر اوستین رز، مدیر بخش بینی‌شناسی اطفال، آلرژی و جراحی سینوس در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی می‌گوید که دهان خود را ببندید و سوراخ‌های بینی خود را نگه‌دارید و سعی کنید که نفس را از بینی خود بیرون دهید. در این حالت باید یک صدای کوچک تق بشنوید یا احساس کنید، همان‌طور که در هواپیما یا روی کوه به دلیل تغییر ارتفاع این احساس را در گوش خود می‌کنید. دکتر رز می‌گوید که توانایی بدن در ایجاد احساس تق در گوش برای سلامتی گوش‌ها مفید است و یک امر حیاتی برای خلبان‌ها و غواص‌ها محسوب می‌شود. چنین عملی باعث درد گوش نمی‌شود، اما اگر در گوش خود احساس درد کردید، بعد از امتحان کردن چند راه‌حل دیگر و کارا نبودن آن‌ها دوباره همین عمل را تکرار کنید.

       2. کمپرس مرطوب: برای درست کردن یک کمپرس گرم ابتدا حوله را درون آب گرم فروببرید و سپس آن را چنگ بزنید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس حوله را به‌صورت یک مستطیل درآورید و روی گوش خود نگه‌دارید. گرما و رطوبت می‌تواند به شل شدن گرفتگی گوش شما کمک کند. اگر تب دارید، می‌توانید برای درست کردن کمپرس سرد از آب سرد استفاده کنید.

       3. بخار: بخار نیز می‌تواند به‌مانند رطوبت گرما در باز کردن گرفتگی گوش موثر باشد. برای استفاده از این درمان طبیعی می‌توانید یک حمام یا دوش پرازبخار بگیرید یا بخار یک ظرف آب جوش را استشمام کنید. برای استفاده از بخار یک ظرف آب جوش باید حوله‌ای را روی سر خود قرار دهید تا بخار به اطراف پراکنده نشود.

       4. غرغره کردن با آب‌نمک: دکتر رز می‌گوید که هرازگاهی درد گوش با درد گلو مرتبط است و به همین دلیل با غرغره کردن آب‌نمک گرم می‌توان به تسکین علائم مربوط به درد گوش کمک کرد. آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه می‌کند که 1 قاشق چای‌خوری نمک را با 8 اونس آب گرم مخلوط کنید و سپس آن را غرغره کنید.

       5. سرکه و الکل مالش: دکتر بوش می‌گوید که اگر دچار مشکل گوش شناگری (Swimmer's ear) هستید، این محلول می‌تواند به تسکین درد گوش شما کمک کند. محلولی را فراهم آورید که نیمی از آن سرکه و نیم دیگر آن الکل مالشی است. سپس با استفاده از یک قطره‌چکان این محلول را در مجرای گوش خود بریزید اما اگر در پرده گوش خود آسیبی دارید یا اگر این محلول باعث احساس ناراحتی در گوش شما می‌شود، از استفاده از این محلول خودداری کنید. به عقیده آکادمی گوش، حلق و بینی جراحی سر و گردن آمریکا، اگر پس از خارج شدن از استخر از این محلول استفاده کنید، می‌توانید از گوش شناگری جلوگیری کنید.

       دکتر رز و دکتر بوش می‌گویند که داروهای تسکین درد غیر تجویزی نیز باعث احساس بهتر در فرد مبتلابه عفونت‌های گوش می‌شوند. کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمن شناسی می‌گوید که اگر مبتلابه آلرژی هستید از عوامل ایجادکننده گرفتگی گوش دوری‌کنید، چون ممکن است که باعث عفونت‌های گوش شوند.

       اگرچه عفونت‌های گوش و درد گوش غالبا باگذشت زمان و با مراقبت بهتر می‌شوند، اما دیگر مشکلات گوش نیازمند درمان‌های جدی‌تری هستند. دکتر رز و دکتر بوش می‌گویند که اگر در مدت یک یا دو روز تمام این درمان‌های طبیعی را امتحان کردید و همچنان از درد گوش رنج می‌برید، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. ازآنجایی‌که علاوه بر عفونت گوش بیماری‌های دیگری نیز باعث درد گوش می‌شوند، شاید نیاز باشد که به پزشک مراجعه کنید و علت درد گوش خود را مشخص کنید.

       دکتر رز می‌گوید: «گاهی از اوقات با عوارض خطرناک ناشی از عفونت‌های گوش مواجه می‌شوم.» او تاکید می‌کند که اگر درد گوش شما همراه با ضعف صورت، تب بالا، حمله صرع یا ترشح خون از گوش است یا اگر کودک شما مبتلابه درد گوش شد، فورا به پزشک مراجعه کنید. به عقیده آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، تکرار عفونت‌های گوش می‌تواند خطر از دست دادن شنوایی و مشکلات کلامی را برای کودکان افزایش دهد، بنابراین توصیه می‌شود که در صورت بازگشت یا عود درد گوش یا عفونت گوش کودک خود فورا او را به‌پیش پزشک ببرید. در پایان باید گفت که درمان‌های طبیعی مطرح‌شده صرفا به تسکین درد گوش کمک می‌کنند و به‌هیچ‌وجه تنها راه برای درمان عفونت‌های درد گوش نیستند، بنابراین در صورت تسکین نیافتن درد گوش یا عفونت گوش خود یا عود این مشکل باید فورا به پزشک خود مراجعه کنید.
everydayhealth

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: