کد خبر: ۱۰۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>سلامت>پژوهش جدید دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس نشان داده که شیوع عفونت گوش در طول اولین سال زندگی کودکان در آمریکا کاهش یافته است. متخصصان افزایش تغذیه از شیر مادر، استفاده از واکسیناسیون و کاهش مقدار استعمال دخانیات را دلایل اصلی این موضوع می‌دانند.
  به گزارش شفا آنلاین،   میزان عفونت گوش کاهش زیادی نسبت به پژوهش‌های مشابه در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی نشان می‌دهد.

       این مقدار در بچه‌های سه‌ماهه از ۱۸ به ۶ درصد، در شش‌ماهه‌ها از ۳۹ به ۲۳ درصد و در یک‌ساله‌ها از ۶۲ به ۴۶ درصد رسیده است.

       محققان روی ۳۶۷ کودک از اکتبر ۲۰۰۸ تا مارس ۲۰۱۴ مطالعه انجام دادند. آن‌ها اطلاعاتی درباره سابقه خانوادگی عفونت گوش، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و تغذیه از شیر مادر را جمع‌آوری کردند.

       همچنین از مخاط بینی و دهان آنان نمونه‌ گرفتند تا وجود بیماری را بررسی کنند. والدین پژوهشگران را از وضعیت کودک خود در صورت داشتن نشانه‌ای از عفونت گوش یا دستگاه تنفسی فوقانی و سرماخوردگی مطلع می‌کردند.

        عوامل خطر اصلی ابتلا به عفونت گوش شامل عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی، حضور باکتری در بینی و تغذیه نکردن از شیر مادر است.

       مصرف شیر مادر در طولانی‌مدت، با کاهش قابل‌توجه سرماخوردگی و همچنین عفونت گوش که عارضه شایع آن است، ارتباط دارد. اقدامات پزشکی در چند دهه اخیر مانند واکسن‌های آنفلوآنزا و ذات‌الریه و کاهش استعمال دخانیات نیز به کاهش میزان بروز عفونت گوش کمک کرده است.سپید
Healthcare Asia
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: