کد خبر: ۱۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفا هنگامی که به جراحی زیبایی فکر می‌کنیم معمولاً تصویری عاری از چروک جای زخم و صاف و بدون مشکل به شما نشان داده می‌شود بدون اینکه خطراتی را که در این پروسه وجود دارد به شما متذکر شوند.
به گزارش شفا آنلاین،  با وجود پیشرفت‌های فراوان در خصوص جراحی زیبایی همواره این گونه جراحی‌ها دارای عواقب خطرناک فراوانی هستند. برای آگاهی از این خطرات شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم:

       جراحی زیبایی یک روش جراحی است که برای اصلاح یا بازگرداندن اعضای بدن انسان یا اصلاح عملکرد آنها صورت می‌گیرد. جراحی پلاستیک از واژه یونانی پلاستیکو گرفته شده که به معنای قالب است. این نوع جراحی شامل قالب گیری یا شکل دادن اعضای بدن برای بهبود عملکرد یا افزایش زیبایی ظاهری است. جراحی زیبایی معمولاً به دو شاخه تقسیم می‌شود:
       1. جراحی به منظور افزایش زیبایی

       2. جراحی برای بازسازی اعضای بدن که به منظور بازسازی اعضای آسیب دیده انجام می‌گیرد.

       جراحی زیبایی بازسازی کننده به طور عمده‌ای در موارد سوختگی‌های شدید جراحات، عیوب، اصلاح اندام‌های غیرطبیعی و برای بیماری‌هایی چون سرطان یا برداشتن تومور انجام می‌پذیرد. تاریخچه جراحی پلاستیک به 2000 سال پیش از میلاد بر می‌گردد و مربوط به هند می‌شود. امروزه ما شاهد افزایش محبوبیت جراحی‌های پلاستیک به منظور زیبایی هستیم. بدون هیچ شکی جراحی پلاستیک کمک می‌کند تا اندامی زیباتر بدون چروک یا جای زخم شکل گیرد. این کاردر تقویت روحیه شما تاثیر بسزایی دارد اما این عمل دارای عوارض و نکات منفی نیز است که می‌تواند شامل معایب فیزیکی واقتصادی نیز باشد.

عوارض جراحی زیبایی
       به طور معمول جراحی زیبایی به خطرات سلامتی جدی منجر نمی‌شود ولی بیشترین مشکلی که در سال‌های اخیر گزارش شده، عبارت است از سردرد، استفراغ یا دردهای مزمن وطولانی که توسط بعضی از بیماران بعد از عمل جراحی گزارش شده است. اغلب این مشکلات به مرور زمان رفع می‌شود. التهاب و درد در ناحیه عمل شده مشکلات دیگری است که می‌توان به مشکلات فوق اضافه کرد.

اثرات روانی جراحی زیبایی
       بیمارانی که تحت عمل زیبایی قرار می‌گیرند باید این نکته را مد نظر داشته باشند که نتایجی که در نتیجه این عمل به دست می‌آورند ممکن است با انتظار آن‌ها کاملاً متفاوت باشد. بر جای ماندن جای عمل جراحی و جاهای زخم که حتی با مرور زمان از بین نمی‌رود می‌تواند اثر روحی مخرب روی بیمار داشته باشدو منجر به افسردگی او شود.این افراد معمولاً از عمل خود پشیمان شده و اغلب به دکتر خود اعتراض می‌کنند. در کنار این موارد می‌توانیم نگرانی‌ها و استرس‌هایی را که دوستان و خانواده و اطرافیان به شما وارد می‌کنند، به مشکلات فوق اضافه کنیم.

       نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب افرادی که تحت عمل زیبایی قرار می‌گیرند از قبل دچار وسواس فکری هستند و بیش از حد به ظاهر خود حساسیت نشان می‌دهند. چنین وسواسی باعث اعتیاد به وضعیت ظاهری در این افراد شده و باعث می‌شود تا اینگونه افراد چندین بار تحت عمل جراحی زیبایی قرار بگیرند. چنین اشخاصی از اعتماد به نفس خوبی برخوردار نیستند و از ظاهر خود ناراضی‌اند.

خطرات جراحی زیبایی
       جراحی‌های زیبایی دارای خطراتی چون عفونت یا واکنش‌های آلرژیک هستند که به طور معمول با هر جراحی همراه هستند. علاوه بر این خطرات، واکنش و حساسیت به داروها، خونریزی بیش از حد، حتی خونریزی داخلی و آمبولی و بازگشت به حالت قبلی برای ناحیه عمل شده (برای مثال در جراحی زیبایی شکم بعد از مدتی دوباره شکم به همان وضعیت سابق باز می‌گردد) تغییر رنگ ناحیه عمل شده و سیاه شدن قسمت جراحی، پیدایش لخته‌های خونی، نکروز بافتی، به جای ماندن جای جراحی یا آسیب به اعصاب آن منطقه و ازدست دادن پوست از دیگر عوارض جراحی زیبایی است.

       جراحی زیبایی برای زنان و مردان سیگاری خطرات بیشتری را به همراه دارد. التیام دیرتر زخم و ریسک عفونت و مشکلات ریوی و کبودی در این افراد بیشتر است. افرادی که دارای رگ‌های واریسی هستند نیز بیشتر دچار کبودی بعد از عمل می‌شوند. در موارد نادر جراحی زیبایی می‌تواند منجر به کم‌خونی شدید در حین عمل و از دست دادن اندام شود. جدا از این موارد جراحی ممکن است با واکنش به ماده بیهوشی که درطی عمل استفاده شده با شوک و ایست قلبی همراه شود.

هزینه‌ها
       جراحی زیبایی عملی بسیار پر هزینه است. که می‌تواند فشار اقتصادی زیادی را به شما یا خانواده‌تان تحمیل کند. هنگام برآورد کردن چنین عملی معمولاً افراد بیشتر تمایل دارند تا تنها هزینه جراحی راحساب کنند و از هزینه‌هایی چون هزینه بیمارستان یا هزینه‌های بعد از عمل جراحی چشم پوشی می‌کنند. آنها هزینه داروهایی را که بعد از عمل برای آنها تجویز می‌شود فراموش می‌کنند. این جراحی‌ها در موارد بخصوصی همچون بازسازی اعضایی که دچار سوختگی یا تصادف شده‌اند، دارای ناهنجاری‌های قبل از تولد هستند، در مورد بیماری‌هایی چون سرطان یا برداشتن تومور اجتناب‌ناپذیر است. شما باید با در نظر گرفتن موارد فوق به طور کامل از تمام جوانب و خطراتی که ممکن است با شما همراه گرددبه طور کامل آگاهی یابید و در انتخاب جراح خود نیز دقت لازم را به عمل آورید. از دستورهای پزشک خود قبل از عمل و حین عمل پیروی و روحیه خود را برای انجام چنین عملی تقویت کنید.
Health

برچسب ها: جنبه ، منفی ، جراحی زیبایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: