کد خبر: ۱۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه امروز جهان از تهدید مواد مخدر رنج می برد، گفت: جمهوری اسلامی بیشترین هزینه را درحوزه مواد مخدر برای جهانیان پرداخت می کند.

 به گزارش شفا آنلاین، علی مویدی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نشست شبکه های سازمان های مردم نهاد منطقه آسیای میانه و غربی در کاهش تقاضای مواد مخدر که با حضور نمایندگان برخی کشورها در هتل پارسیان اوین برگزار شد؛ افزود: تنها راه برون رفت از تهدید جهانی مواد مخدر، عزم جهانی است که باید در این زمینه تلاش جهانی صورت گیرد.
این مسئول ستاد اعلام کرد: آمادگی داریم تا زمینه و بستر لازم را برای ورود و سرمایه گذاری کشورهای داوطلب دنیا در کشورمان دربخش کاهش تقاضا ومقابله فراهم کنیم.
مویدی با بیان اینکه امروز ما و فرزندانمان هر لحظه در معرض تهدید مواد مخدر قرارداریم، تاکید کرد: موضوع مواد مخدر امروز یک چالش جهانی است و تنها با همفکری، همگرایی و همدلی می توانیم نقش مثبتی را در کاهش این تهدید جهانی ایفاء کنیم.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جزیره ای فکرکردن و انفرادی عمل کردن برای کاهش عرضه تقاضای مواد مخدر را کاری نادرست برشمرد وافزود: برای حل معضل جهانی مواد مخدر که به لحاظ پیچیدگی جرمی سازمان یافته بشمار می آید و سازمان ملل نیز طرحی را در این زمینه ارائه داده است باید پا را فراتر از کشورمان بگذاریم و برای کاهش عرضه تقاضای مواد مخدر جهانی حرکت کنیم.
مویدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با مواد مخدر نیز در خط مقدم قرار دارد، اظهارداشت: درعرصه کاهش تقاضا نیز صاحب مدل والگو هستیم و این عرصه در حال گسترش است .
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمند موجود کشورمان در حوزه مواد مخدر افزود: این پتانسیل ها پاسخگوی نیاز کشورمان هست و آمادگی داریم تا تجربیات ارزشمند خود را با انگیزه بشردوستانه و انسان دوستانه ای که در ارزش ها و آرمان های ما بر آن تاکید شده و رهبران ما همواره برآن تاکید دارند به اشتراک همه کشورهای دنیا بگذاریم.
مویدی تاکید کرد: خوشبختانه توفیقات خوبی در عرضه مواد مخدر بدست آورده ایم و ظرفیت سازی لازم در این زمینه در کشور ایجاد شده است .
وی تاکید کرد: معتقدم با تعامل و تبادل اطلاعات و ارائه تجربیات خوب توسط کارگاههای سازمان های مردم نهاد قادریم تا در عرصه مقابله با مواد مخدر نیز توفیقاتی را بدست آوریم.
مویدی در ادامه گفت: در ایجاد تعامل با کشورهای منطقه و فرامنطقه هم تصمیم گرفته شده تا همکاری داشته باشیم و البته تلاش داریم تا این همدلی ایجاد شود و مصادیق خود را در حوزه مواد مخدر دیگر کشورها به صورت عملی پیاده و عملیاتی کنیم.
وی افزود: کشورهای فرامنطقه ای بدلیل برخورداری از ظرفیت خوب می توانند کشور مارا به عنوان هدف خود لحاظ کنند واز سرمایه ها و تجارب آنها و معلومات مفید آنها در استفاده از کشورهای فرامنطقه ای بهره مند شویم.
مویدی گفت: باید با نقش انسانی و بشردوستانه خود برای سلامت جوامع تلاش کنیم.
در ادامه مویدی درجمع خبرنکاران هم گفت: جمهوری اسلامی در سالهای گذشته توانسته جایگاه ارزشمندی را کسب کند و برای کشورهای منطقه و فرامنطقه الگو باشد.
وی افزود: درحال حاضر 80 درصد از فعالیت های کاهش تقاضا دراختیار سازمان های مردم نهاد است.
مویدی همچنین با اشاره به شبکه سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در منطقه و فرامنطقه نیز افزود: باید این مدل به کشورهای دیگر تعمیم داده شود.
وی درباره ماحصل جلسه روز گذشته ستاد مواد مخدر با حضور رئیس جمهوری اینطور گفت: در جلسه دیروز دو مصوبه تصویب شد که یک بخش آن باید در کوتاه مدت عملیاتی شود. این بخش شامل مقابله در مرزهای کشور، هماهنگی و جمع آوری متکدیان متجاهر از سطح شهر برای حفظ آرامش شهروندان است . بخش دیگر در بلند مدت به اجرا درخواهد آمد که آن هم مربوط به پیشگیری از مصرف مواد مخدر است که مستلزم زمان می شود.
برچسب ها: افتتاحیه ، شبکه ، اعتیاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: