کد خبر: ۱۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 19
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یک پژوهش جدید، سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به ۲۱ درصد کاهش در مرگ‌ومیرهای ناشی از مصرف سیگار در افراد متولد سال ۱۹۹۷ به بعد منجر شود.
به گزارش شفا آنلاین،  مطالعات چندگانه‌ای که به دنبال دستیابی به تاثیر سیگارهای الکترونیکی بر سلامت همگانی بودند، به نتایج متناقضی رسیدند.

       در مطالعه دیگری که اوایل سال جاری در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، پی بردند که دانش‌آموزان دبیرستانی که از این نوع سیگارها استفاده می‌کردند، بیش از دو برابر تمایل به مصرف سیگارهای عادی داشتند.

       مطالعه اخیر متفاوت از آنهایی که در گذشته صورت گرفته است، بود؛ زیرا الگوهای مصرف را با استفاده از داده‌های ملی خلاصه کرده است.

       این پژوهش میان جوانانی که فقط از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کردند و آنهایی که همراه با سیگار الکترونیکی، از سیگار عادی نیز استفاده می‌کردند، انجام شد.

       سازمان غذا و داروی آمریکا، قانونی را برای توسعه نفوذ بر دخانیات شامل سیگارهای الکترونیکی، پیپ، سیگار و قلیان اعلام کرد. این قانون از شرکت‌ها می‌خواهد تا برای هر محصول دخانی که از سال ۲۰۰۷ معرفی کرده‌اند، به دنبال مجوز بازاریابی باشند.

       به گفته متخصصان، مقررات بیش از اندازه این سازمان می‌تواند روند ساخت محصولات ایمن‌تر را برای جایگزین سیگارها به صورت موثر، آهسته کنند.
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: