کد خبر: ۱۱۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
شفا آنلاین>اجتماعی>شماری از مسئولان و کارشناسان از تصمیم گیری های احساسی و حمایتی در حوزه تامین اجتماعی انتقاد کردند و گفتند: در سال های اخیر ورود مهمان های ناخوانده همچون کارگران ساختمانی و قالیبافان این سازمان را با آینده ای پر چالش مواجه کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، این مسئولان و کارشناسان به مناسبت هفته تامین اجتماعی  اظهار کردند: شرط ورود به سازمان تامین اجتماعی، توانایی کار و فعالیت است اما، گروهی با توجه به قوانین و نگاه حمایتی زیر پوشش قرار گرفته اند که این وضعیت سازمان را دچار تزلزل کرده است.
در سال های اخیر بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و سایر موارد در جامعه ایجاد شد که قشر زیادی از جمعیت کشور و حتی کسانی که در آن حرفه مشغول به کار نبودند تنها با داشتن یک کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه ای زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفتند که این موضوع دردسر ساز شد.
به باور این کارشناسان و مسئولان: سازمان های بیمه گر اجتماعی، امنیت اجتماعی تولید می کنند اما اگر خارج از ضوابط و محاسبات بیمه ای با سازمان های بیمه گر اجتماعی رفتار شود و حتی اگر اصلاحات دور ه ای انجام نشود و ضریب پشتیبانی سازمان بیمه گر پایین بیاید، سازمانی که خود تولید کننده امنیت اجتماعی است، به چالش و بحران گرفتار می شود.
آنان افزودند: با توجه به روند افزایش جمعیت سالمندی در جامعه، افزایش مستمری بگیران، تغییر ساختار بازار کار، کاهش اشتغال، کاهش ورودی به سازمان و حتی تصمیم گیری های احساسی و عاطفه ای بشدت ساختار های بیمه اجتماعی را متأثر کرده است، که در این راستا سیاستگذاری دقیق می بایست در اصلاحات سازمان تأمین اجتماعی انجام شود تا این سازمان از بحران خارج شود.
آنان خواستار اصلاح نظام تامین اجتماعی، گسترش پوشش بیمه ای، ایجاد قوانین درست در برنامه ششم توسعه را از جمله اقدامات اساسی برای ارتقای این سازمان عنوان کردند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خراسان شمالی بیمه را یک سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: همه شهروندان در این سرمایه اجتماعی اقتصادی سهیم هستند و اعضای بیمه تامین اجتماعی به شکل پایدار در تامین منابع مشارکت مستمری دارند.
سیداحمد سیدی مهم ترین مشکلات تامین اجتماعی در سطح کشور را سهیم کردن افرادی غیر واجد شرایط از منابع این سازمان عنوان کرد و افزود: منابع درآمدی تامین اجتماعی حق الناس است اما کسانی با بهره برداری غیر واقعی و با طی کردن مسیرهای قانونی که قانون گذار گذاشته است ظلم بزرگی به سهامداران واقعی این سازمان کرده اند.
وی با بیان اینکه ما امانت دار منابع مردم باید باشیم افزود: چرا ساز و کاردرستی نیست و بخش زیادی بر اساس تعریف مقررات در حوزه تصمیم گیری چالشی برای این سازمان ایجاد کرده اند.
وی گفت: خوشبختانه بحث سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی احیا شده است و هرگاه در این سازمان یکی از حوزه کارگر، کارفرما و تشکل های کارگری مغفول شده و تنها دولت نظارت می کرد باعث انحراف در عملکرد سازمان شده بود اما هرچه نگاه ها سه جانبه باشد و انجمن های کارگری بیشتر دخالت داده شده اند انحراف و سوء استفاده ها کمتر بوده این امر یک مسیر جهانی است.
وی اشاره ای به بیمه کارگران ساختمانی کرد و افزود: فلسفه شکل دهی صندوق بیمه اجباری کارگران ساختمانی از ابتدای کار مغفول مانده بود که این موضوع در مجلس مطرح و تصویب شد.
وی گفت: تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ناقص است زیرا که هر کس کارت مهارت فنی در صنعت ساختمان را داشته باشد می تواند زیر پوشش بیمه قرار گیرد و این امر مسائل و مشکلات زیادی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه این کار دردسر ساز شد افزود: این امر سازمان را دچار چالش کرد چرا که افراد زیادی از جمله کسانی که 85 سال سن نیز داشتند تنها با داشتن کارت مهارت زیر پوشش بیمه ای قرار گرفتند که بعد از دو سال فوت و یا از کار افتاده شدند.
وی با بیان اینکه افرادی نیز از این صنف نبودند اما با داشتن کارت مهارت خود را بیمه کردند افزود: متاسفانه این امر به یک چالش تبدیل شد.
وی اظهار کرد: برخی از افراد تنها با پرداخت دو سال حق بیمه توانستند خود و خانواده شان از مستمری استفاده کنند که این امر منابع سازمان را دچار چالش و تزلزل می کند.
وی خواستا کمک نماینده های مجلس شورای اسلامی برای حل این معضل در سازمان تعامین اجتماعی شد.
وی در خصوص اینکه نباید سازمان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها ادغام شود افزود: این امر سازمان تامین اجتماعی را دچار تزلزل خواهد کرد و اگر با نگرش بیمه ای به این مقوله نگاه نکنند تبدیل به یک تهدید و بحران بزرگ در آینده خواهد شد که جامعه را با بحران و نگرانی بزرگ رو به رو خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند افزود: بدون اینکه دولت دغدغه داشته باشد ماهانه پنج هزار میلیارد تومان برای مستمری بگیران حقوق پرداخت می شود که این امر برای استان خراسان شمالی ماهانه 14 میلیارد تومان است.
وی بر کاهش تصدی گری دولت تاکید کرد و افزود: دولت باید چاپک و اثر بخش فعالیت کند که این امر مصداق تامین اجتماعی است چرا که این سازمان بدون اینکه دغدغه ای برای دولت ایجاد کند ماهانه تمامی حق و حقوق اعضای این سازمان را تامین می کند.
وی افزود: کسانی که توانایی کار و فعالیت را داشته باشند در این سازمان عضو خواهند شد و با کار در هر زمینه ای حق بیمه آنان به این سازمان واریز می شود که برای آینده آنان سرمایه گذاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه نباید با احساسات، عواطف و نگاه حمایتی سازمان را دچار بحران کنیم افزود: برای برخی از اقشار جامعه که نیازمند خدمات حمایتی هستند دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی تشکیل شده اند تا به آنان کمکی داشته باشند اما این سازمان با حق بیمه های کارگران و سایر افراد زیر پوشش می چرخد که اگر نگاه حمایتی واحساسی بر آن چیره شود دچار مشکل و بحران خواهد شد.
وی بر ایجاد فضای شاد و بانشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: نظام تامین اجتماعی امنیت اجتماعی ایجاد می کند و در بین شهروندان شادابی ایجاد خواهد کرد.
سیدی اظهار کرد: در کشور 13 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که با افراد تحت تکفل به 41 میلیون نفر می رسد که در این استان 104 هزار نفر بیمه شده اصلی داریم که با افراد زیر پوشش به 318 هزار نفر می رسد.
وی تعداد مستمربگیران این استان را 11 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین 750 نفر نیز بیمه بیکاری از این سازمان می گیرند.
سیدی اظهار کرد: ماهانه 140 میلیارد ریال مستمری به بازنشسته های این سازمان در این استان پرداخت می شود.
وی دستاورد های دولت تدبیر و امید را برگشت به جایگاه واقعی این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این سازمان هیچ مصوبه ای را بدون اینکه منابع مالی آن را تامین کنند حق اجرا ندارند و جرم محسوب می شود.
وی گفت: در سال های گذشته بخشی از اموال این سازمان بدون مجوز خارج شده بود که در این دولت برگشت خورد.
وی توسعه خدمات الکتروینکی، احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی و احیای حوزه پژوهش را از دیگر دستاورد های این دولت در حوزه تامین اجتماعی عنوان کرد.
وی به اجرای 28 برنامه عملیاتی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نیز اشاره و تصریح کرد: این امر بر اساس برنامه محوری شکل گرفته است که تعدادی کارشناس در این راستا فعال هستند و حتی سایر استان ها از خراسان شمالی در این حوزه الگو گرفته است.
وی به طرح برون سپاری نیز اشاره ای کرد و گفت: یک واحد کارگذاری مجوز گرفته ایم که این امر موجب شده است بسیاری از اعضا برای گرفتن خدمات در قسمت های مختلف ساعت ها منتظر می مانند اما این کارگذاری باعث شده است که دیگر در هر هیچ نوع خدمتی صف تشکیل نشود که این امر موجب رضایت شهروندان شده است.
وی راه اندازی سه شعبه اقماری در شهرستان راز، گرمه و فاروج، راه اندازی یک شعبه در بجنورد مرکزاستان، ارتقای وضعیت نوع تیپی سه مرکز درمانی شعبه شیروان، مانه و سملقان، جاجرم را نیز از دیگر اقدامات این سازمان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر مطالبه گری کارگران بدون داشتن بیمه تاکید کرد و گفت: این امر باید در جامعه نهادینه شود و خود افراد برای زیر پوشش قرار گرفتن مراجعه کنند که این امر می تواند کمک بزرگی برای این سازمان باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: کمتر از یک دهه مدیرانی در این سازمان کرسی مسئولیت را بر عهده گرفته بودند از دل سوختگان و از دل این مجموعه نبودند و این سازمان به محیطی سیاسی تبدیل شده بود که این امر موجب ایجاد چالش هایی شد.
دکتر داوود احمدیان با بیان اینکه اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با مسئولیت فردی کارشناس و متخصص بار دیگر این سازمان جایگاه اصلی خود را پیدا کرد افزود: امیدوار هستیم که سازمان با مدیریت جدید در حوزه ها و شاخص های مختلف ارتقا پیدا کند.
وی مهم ترین هدف سازمان را حمایت از تولید، کار و کارگری عنوان کرد و گفت: این سازمان باید بدون نگرش سیاسی فقط در راستای کمک به قشر کارگر و کار فعالیت داشته باشد و اگر کسی جزء این فکر کند باید بداند مسیر را اشتباه آمده است زیرا که سیاست زدگی آسیب های غیر قابل جبرانی به این سازمان وارد می کند.
وی به وارد شدن مهمان های ناخوانده به این سازمان در دوران گذشته نیز اشاره ای کرد و افزود: کارگرانی که در محیط های سخت همچون آسفالت و معادن کار می کنند اما با وجود مهمان های ناخوانده که شریک این سفره پاک شدند از حق این قشر زحمت کش که چندین دهه کار و تلاش داشته اند تا به دوران بازنشستگی برسند اما به دلیل مدیریت های سلیقه ای و احساسی حق این افراد نیز ضایع شده است.
وی هزینه های درمان را در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد و گفت: در درمان مستقیم 100 درصد خدمات رایگان است.
وی گفت: خدمات درمانی و بهداشتی این سازمان به صورت رایگان در بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد، درمانگاه تخصصی بجنورد، شیروان، اسفراین و درمانگاه عمومی جاجرم به بیماران و مراجعه کننده ها ارائه می شود.
وی ارتقای بیمارستان بجنورد از 102 تخت به 160 تخت را از خدمات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: 60 درصد طرح های توسعه ای و افزایش تخت بیمارستای داریم که اکنون 50 درصد وضعیت عملیاتی آن انجام شده است.
وی افزایش هتلینگ بیمارستان را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقای تکریم به ارباب رجوع دانست و افزود: به فرموده رهبری بیمار به جزء بیماری نباید به چیز دیگری بیندیشد.
وی توسعه فضای خدمات دهنده، پاراکلینیک و ایجاد اتاق های وی آی پی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: در حوزه جذب متخصص نیز متاسفانه موفق نبوده ایم اما تمامی تلاش خود را در این راستا انجام می دهیم و سعی می کنیم با تعامل با دانشگاه علوم پزشکی شرایط خوبی را برای مراکزدرمانی فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: تمامی هزینه های درمانی به صورت 100 درصد رایگان است و در سال جاری 12 هزار نفر بیمار در مراکز درمانی این استان بستری شدند و از خدمات این سازمان استفاده کردند.
وی با بیان اینکه افراد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی اقشار آسیب پذیر جامعه هستند افزود: به صورت سرپایی نیز 500 هزار نفر در سطح استان از خدمات درمانی و بهداشتی این مراکز استفاده کرده اند.
وی با بیان اینکه چهار هزار متر مربع ساخت کلینیک تخصصی در مرکز بجنورد از اقدامات این سازمان در راستای توسعه است گفت: موافقت های اداری ای طرح انجام شده است.
وی تعداد نیروهای متخصص و غیر متخصص مراکز درمانی استان را 400 نفر ذکر کرد و افزود: هر یک بیمار مراجعه کننده برای مراکز درمانی 400 هزار ریال هزینه دارد.
وی افزود: با 300 مرکز درمانی دولتی و غیر دولتی نیز قرار داد بسته ایم که این مراکز به افراد زیر پوشش این سازمان خدمات ارائه می دهند که در این خصوص با 800 تخت فعال قرار داد بسته شده است.
فعالان حوزه کار و گارگری در خراسان شمالی گفتند: این قشر از جامعه در هزار توی مشکلات اقتصادی دست و پنچه نرم می کند اما، صدای رنج های آنان شنیده نمی شود بنابر این مسئولان برای برطرف کردن مشکلات باید تصمیم جدی بگیرند.
آن ها بر رفع مشکلات این قشر زحمتکش تاکید و تصریح کردند: قشر زیادی از جمعیت این استان کارگرهستند و هم اکنون محرومیت های اقتصادی آنان را رنج و عذاب می دهد.
رئیس کانون بازنشستگان مستمربگیران خراسان شمالی نیز بیمه تامین اجتماعی متعلق به بیمه شده ها است و این صندوق متعلق به جامعه کارگری است و هر زمان که مدیران ارشد از بدنه این سازمان نبوده اند با ارائه طرح های احساسی و غیر کارشناسی مشکلاتی برای این سازمان ایجاد کرده اند.
مجید مجید نیا همچنین با بیان اینکه دولت وقتی 120 هزار میلیارد تومان طلب این سازمان را نگه می دارد افزود: در سطح کلی 70 درصد پرداختی مستمربگیران از محل منابع سازمان، 20 درصد از محل صنایع و مابقی از طریق وام پرداخت می شود.
وی گفت: اگر هم اکنون با این شرایط دولت بدهی خود را پرداخت نکند این سازمان برای پرداخت حق و حقوق افراد زیر پوشش دچار مشکل خواهد شد.
وی افزود: 50 درصد از افراد جامعه زیر پوشش این صندوق هستند هم اکنون با این گونه وضعیت و بدهی که از دولت داریم و بعضا با تصمیم گیری های احساسی هم اکنون برای آینده این سازمان احساس خطر می کنم.
وی گفت: هم اکنون جمعیت بازنشسته این سازمان زیر خط فقر به سر می برند و با هشت میلیون ریال نمی توانند معیشت خود را تامین کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون برخی از افراد با 30 سال کار از حداقل ها مزیت ها بهره مند هستند اما برخی دیگر با دو سال سابقه کار از همان مزایا بهره مند می شوند که این امر باید مورد بازبینی و نگاه ویژه قرار گیرد.
وی خواستار افزایش وام های قرض الحسنه برای قشر بازنشسته شد و افزود: امسال برای 800 نفر در این خصوص سهمیه داریم اما تقاضا داریم که بیش از این حمایت باشد چرا که هم اکنون برخی از نیروهای بازنشسته به علت مشکلات و حتی بیماری که دارند برای رفع آن به وام های با مبلغ کم نیاز دارند.
وی در خصوص وضعیت درمان بازنشسته ها نیز گفت: بیماران خاص در خصوص بیمه نیاز به حمایت های بیشتری دارند که در این راستا از مسئولان مربوطه می خواهیم تلاش بیشتری کنند تا این قشر که سال ها زحمت کشیده اند هم اکنون تامین هزینه های درمان برای آنان رنج مضاعف نشود.
وی افزود: برخی از بیماران خاص ماهانه 20 تا 40 میلیون ریال برای دارو سایر هزینه های درمان هزینه می کنند که این امر هم اکنون برای آنان یک چالش شده است چرا که نمی توانند تامین کنند و حتی برای معیشت نیز دچار مشکل اساسی شده اند.
وی طرح کرامت رضوی را یک اقدام خوب فرهنگی عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح نیروهای بازنشسته به اردو اعزام خواهند شد که برای نشاط و شادابی آنان موثر است و در این راستا استقبال نیز دارند.
وی خواستار افزایش سهمیه برنامه های اردویی نیز شد و گفت: 13 هزار نیروی بازنشسته داریم اما تنها این سهمیه برای 130 نفر است.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمربگیران تامین اجتماعی بجنورد با بیان اینکه نیروهای بازنشسته کارگری با حداقل ها زندگی می کنند گفت: متاسفانه حقوق دریافتی پاسخگوی نیاز این قشر رنج دیده نیست که این امر برای آنان چالش هایی ایجاد کرده است.
حجت الله شهسوار افزود: علاوه بر اینکه کارگران بازنشسته نمی توانند هزینه زندگی خود را تامین کنند برای درمان، دارو و سایر موارد نیز مشکلات عدیده ای دارند و حتی توان برداشت وام دو میلیون تومانی را نیز ندارند.
وی با بیان اینکه این کانون چهار هزار و 200 نفر عضو اصلی دارد افزود: تنها با احتساب یک نفر عضو تبعی بیش از هشت هزار نفر خواهند شد اما برای گرفتن یک وام با میزان کم نیز دچار مشکل هستند.
این مسئول حوزه کاگری استان گفت: متاسفانه روزانه بیش از 300 نفر از اعضای این کانون برای دریافت تسهیلات و وام به این کانون مراجعه می کنند چرا که در رسانه های گروهی اعلام می شود که به بازنشسته ها وام داده می شود و این افراد نیز با زحمت زیاد و امید می آیند اما با جواب 'نه' مواجه می شوند.
شهسوار که خود نیز یک بیمار خاص است گفت: بسیاری از داروهایم را با قیمت گران تهیه می کنم که باید تامین اجتماعی که 30 سال حق بیمه به این مرکز پرداخت کرده ایم هم اکنون باید پاسخگو باشد.

***حقوق کارگران کفاف زندگی یک خانواده را نمی دهد
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی نیز از پایین بودن حقوق کارگران گلایه کرد و گفت: میزان دریافتی حقوق این قشر زحمتکش کفاف زندگی یک خانواده را نمی دهد.
فرهاد هدایتی افزود: افزایش حقوق این قشر با توجه به تورم ها نبوده است بلکه سال ها عقب افتادگی در این خصوص داریم و و هنوز این قشر از عقب ماندگی سال های گذشته در رنج هستند و این امر باعث شده است که شکاف زیادی بین قشرهای مختلف جامعه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه قشر کارگر در هر شرایطی سختی را به جان خریده و با کار این موضوع را به اثبات رسانده اند افزود: اما همین قشر اکنون نمی تواند پاسخگوی همسر و فرزندان خود در تامین معیشت زندگی باشد و اقتصاد خانواده دچار مشکل اساسی شده است.
وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم که مشکلات قشر کارگر پیگیری شود افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب کارگری ستون فقرات یک جامعه است و اگر این قشر نتواند معیشت خود را تامین کند حتی در بحث های تولید نیز ضربه وارد خواهد شد چرا که قدرت خرید جامعه کاهش می یابد و کالا روی دست تولید کننده باقی خواهد ماند.
هدایتی با بیان اینکه جامعه کارگری امروز از معیشت سختی برخوردار است افزود: قدرت خرید این قشر کاهش یافته و این در حالی است که 50 درصد جمعیت استان به نوعی کارگر هستند که اگر قدرت خرید آنان افزایش نیابد تولیدات داخلی را نیز کسی نمی خرد.
وی همچنین به مشکلات بیمه این قشر نیز اشاره کرد و افزود: این امر نیز به یک چالش تبدیل شده است و بیشتر نیز کارگرانی که در شغل های سخت و زیان آور کار می کنند برای بازنشستگی دچار مشکل می شوند.
وی گفت: تنها 20 درصد از موانع تولید مربوط به دستمزد کارگران است اما در راستای حمایت از تولید کننده تنها به این موضوع بسنده شده و دستمزد این قشر زحمت کش از افزایش خوبی برخوردار نبوده است.
وی موانع تولید را بیشتر گران بودن حامل های انرژی، بالا رفتن قیمت تولید ذکر کرد و افزود: اما متاسفانه تنها موانع تولید را قشر زحمتکش کارگر محاسبه می کنند که ظلم بزرگی به این قشر است و در نهایت به تولید کننده نیز خسارت وارد خواهد شد چرا که قدرت خرید این قشر بسیار نزول کرده است.
وی با بیان اینکه نباید افزایش حقوق کارگر نادیده گرفته شود افزود: زمانی که قدرت خرید اقشار جامعه پایین بیاید اقتصاد نیز ضعیف خواهد شد.
وی نیز از تجمیع بیمه ها نیز انتقاد کرد و گفت: 100 درصد ثروت تامین اجتماعی متعلق به کارگران است نباید با سایر صندوق ها که زیان ده بوده اند تجمیع شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از قرار داد موقت کار نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این امر نیز در جامعه یک چالش برای نیروی کارگر تبدیل شده است و کارفرمایان به علت تعداد زیاد نیروی کار در جامعه از قرارداد های دائم خودداری می کنند که به قشر کارگر ضربه بزرگی وارد خواهد شد.

***کارگران ساختمانی ضعیف ترین قشر جامعه هستند
نماینده کارگران ساختمانی و مسئول انجمن صنفی کچ کاران، سنگ کاران و کاشی کاران بجنورد نیز در این میزگرد با بیان اینکه این قشر از نظر معیشت مشکل دارند گفت: متاسفانه کارگران ساختمانی ضعیف ترین قشر جامعه هستند.
ابوالفضل رجایی افزود: جمعیت زیادی از مردم استان کارگر هستند اما درآمد های پایین قدرت خرید آنان را بسیار کاهش داده است حتی اساسی ترین کالاها را نیز نمی توانند خرید کنند.
وی به رکود صنعت ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون ساختمان سازی در بجنورد مرکز استان کاهش چشمگیری یافته است و این قشر هم اکنون بیکار هستند و برای تامین مایحتاج های زندگی با مشکل و چالش مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه این قشر هم اکنون توان پرداخت 70 هزار تومان حق بیمه را ندارد افزود: برخی از کارگران 10 سال بیمه دارند اما هم اکنون توانایی ادامه پرداخت بیمه را ندارند چرا که کار نیست و درآمد نیز ندارند.
وی خواستار ایجاد صندوق حمایت از کارگران شد و گفت: باید برای این قشر بیمه بیکاری در نظر گرفته شود ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
خراسان شمالی با جمعیت 925 هزار نفری افزون بر 900 روستا دارد این در حالی است که 40 درصد از جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی فعالیت می کند، ولی تنها 18 درصد از درآمد استان از این بخش حاصل می شود.

برچسب ها: تامین ، وضعیت ، جمعیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: