کد خبر: ۱۱۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 15
شفا آنلاین>اجتماعی> باستان شناسان ایتالیائی در حال مطالعه و بررسی بقایای یک حمام عمومی هزار و هشتصد ساله و مقابری از قرون نخست میلادی باقی مانده از امپراتوری روم هستند.
به گزارش شفا آنلاین،بخش های مهمی از این حمام عمومی سالم باقی مانده است.
در پی اجرای عملیات ساختمان سازی جهت تاسیس یک کلیسا و مرکز جدید مذهبی در حومه شهر رم در کشور ایتالیا، بقایای یک حمام عمومی باستانی و تعدادی مقبره کشف شد. بررسی های اولیه باستان شناسان حاکی از این موضوع است که آثار فوق متعلق به تمدن روم باستان بوده و در دوره زمانی قرون نخست تا چهارم میلادی ساخته شده است.
باستان شناسان موفق به کشف و شناسائی اتاق ایجاد حرارت، لوله کشی ها و موزائیک کف این حمام عمومی شدند که به صورت سالم و دست نخورده باقی مانده بود. این حمام عمومی در کنار یک ویلای باستانی و در مسیر بسیار شلوغ و پر تردد اصلی شهر که به بندر تجاری منتهی می شده است قرار دارد و به همین دلیل احتمال می رود که همواره مورد استفاده افراد مختلف و عابران و تاجرانی که از این مسیر می گذشتند قرار می گرفته است.
بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، باستان شناسان موفق به کشف و شناسائی اتاق ایجاد حرارت، لوله کشی ها و موزائیک کف این حمام عمومی شدند که به صورت سالم و دست نخورده باقی مانده بود. این حمام عمومی در کنار یک ویلای باستانی و در مسیر بسیار شلوغ و پر تردد اصلی شهر که به بندر تجاری منتهی می شده است قرار دارد و به همین دلیل احتمال می رود که همواره مورد استفاده افراد مختلف و عابران و تاجرانی که از این مسیر می گذشتند قرار می گرفته است.
 
در همین رابطه رناتو سباستیانی سرپرست پژوهش های باستان شناسی این محوطه اعلام کرد: احتمالا این حمام عمومی یک میعادگاه و نقطه اطراق و استراحت برای کسانی که در این جاده سفر می کردند ،بوده است. 
در کنار این حمام بقایای مقابری باستانی نیز کشف شده است که به افراد طبقه متوسط و طبقه پائین جامعه روم باستان تعلق دارند. در این مقابر شاهد دو سنت مختلف تدفینی هستیم. در مرحله نخست، اجساد سوزانده شده و سپس خاکستر و بقایای استخوان های سوخته شده در مقابر دفن شده اند اما در ادامه و در مقابر بعدی شاهد سنت های تدفین مورد استفاده در قرون نخست میلادی هستیم.

برچسب ها: کشف ، حمام ، باستان شناسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: