کد خبر: ۱۱۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 13
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای آزمایشی طرح مراقبت خانگی از کودکان اوتیسم خبر داد و گفت: در این طرح مددکاران به کمک خانواده ها آمده و هزینه های موردی کودکان تامین می شود.

به گزارش شفا آنلاین،حسین نحوی نژاد  در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم گفت: سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات به کودکان اوتیسم در سال جاری برنامه و طرح های ویژه ای را تدارک دیده تا این کودکان نیز همانند کودکان عادی بتوانند به زندگی خود در کنار خانواده ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار کودک مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: به این کودکان در ۵۵ مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی خدمات و تسهیلات ارائه می کنند.

نحوی نژاد تاکید کرد: طرحی که امسال در راستای کمک به خانواده های این کودکان اجرایی می شود، طرح مراقبت خانگی در منزل از این افراد است به طوری که مددکاران ما در رسیدگی به امور این کودکان و مراقبت از آنها خانواده ها را همراهی می کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار داشت: چنانچه هزینه های خدمات کودکان اوتیسم از عهده خانواده ها بر نیاید، سازمان بهزیستی به صورت موردی آنها را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این خانواده های نیازمند تحت پوشش مستمری بهزیستی هستند، گفت: به برخی از این خانواده ها مستمری ماهیانه پرداخت می شود.

به گفته نحوی نژاد، طرح مراقبت خانگی از کودکان اوتیسم در حال حاضر به صورت آزمایشی اجرا شده و در صورت موفقیت آمیز بودن، به صورت گسترده در کشور اجرایی خواهد شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین از انتشار کتابچه هایی برای مراقبت و تربیت صحیح این کودکان خبر داد و گفت: این کتابها طرز رفتار صحیح با این کودکان را به خانواده ها آموزش می دهد و هم در اختیار خانواده ها و هم در اختیار مراکز قرار می گیرد.

برچسب ها: اوتیسم ، مبتلا ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: