کد خبر: ۱۱۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
شفا آنلاین>اجتماعی>یک عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که فقرا و نیازمندان در معرض بیشترین آسیب های اجتماعی هستند، گفت: فقر و بی پولی مانع از بهره مندی آنان از خدمات پر هزنیه سلامت روان شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی مظاهری با اشاره به این که جامعه از منظر آسیب های اجتماعی در وضعیت مناسبی نیست، گفت: آمارها و ارقام آسیب های اجتماعی همچون وضعیت اعتیاد، طلاق و نشان می دهد،جامعه در شرایط مطلوبی قرار ندارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: مروری بر وضعیت روانشناسان در کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که این افراد در همه جنبه های زندگی جامعه خود از سیاست گرفته تا غیره حضور فعال و مثمر ثمری دارند و به شکل سازمان یافته به همه ابعاد زندگی اجتماعی جوامع خود ورود پیدا کرده اند.
وی در ادامه تاکید: اما ارایه خدمات روانشناسی در کشور ما تنها به گروهی خاص از جامعه محدود شده که به لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار دارند.
در حالی که اقشار ضعیف جامعه با توجه به این که در مواجه بیشتری با آسیب‌های اجتماعی هستند از امکان دسترسی به خدمات سلامت روان بی بهره اند.
مظاهری با اشاره به این که خدمات روانشناسی در همه کشورها گران و پرهزینه به حساب می آید و لازمه بهره بردای از این ظرفیت توان سازمانهای بیمه گر است،گفت: هنوز سازمان های بیمه گر به این موضوع مهم وارد نشدند و در نتیجه بخشی از جامعه که تمکن مالی ندارند و در عین حال در معرض آسیب های گستره اجتماعی قرار دارند از بهره مندی از خدمات سلامت روان محروم هستند که می تواند برای جامعه زیانبار باشد.
مغفول ماندن پیشگیری از آسیب های روحی و روانی موضوع دیگری است‌ که دکتر مظاهری به آن اشاره کرد و گفت: تمام طرح تحول نظام سلامت، به موضوع درمان آن هم در حوزه سلامت جسمانی است.
مظاهری در ادامه لازمه برقراری عدالت اجتماعی را دسترسی همه افراد جامعه به خدمات سلامت روحی و روانی اعلام کرد و افزود: این موضوعی است که باید اصلاح شود.
برچسب ها: آسیب ، اجتماعی ، طلاق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: