کد خبر: ۱۱۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 03
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما ورود نکردن دستگاههای اجرایی دربحث بیمه بازنشسته ها است، گفت:‌ دستگاه های اجرایی مسئولیت بیمه بازنشستگان خود را برعهده نمی گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، عباس رشیدی اظهارکرد: اگر دستگاه های اجرایی بپذیرند که بازنشسته های خود را همگام با شاغلان تحت پوشش بیمه قرار دهند بسیاری ازمشکلات ما کم و به منابع اعتباری ما نیز کمک می شود.
به گفته وی، به دستگاههای اجرایی کشور پیشنهاد دادیم تا بازنشستگان آن دستگاه را همگام با شاغلان تحت پوشش بیمه قرار دهند.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت منابع مالی و نیز کسری بودجه، اما بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان را دراولویت کاری خود قرار داده ایم و در زمان حاضر دو میلیون نفر از بازنشستگان این صندوق همراه افراد تحت تکفل شان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان این صندوق قرار دارند.

** برعملکرد شرکت بیمه گذار نظارت مستقیم می شود
وی با اشاره به عملکرد شرکت بیمه گذارگفت: بر روند کار شرکت بیمه گذار صندوق بازنشستگی کشوری نظارت مستمر، دوره ای و حضوری انجام می گیرد.
رشیدی افزود: شرکت بیمه گذار مکلف است تا درچارچوب مشخص تعیین شده، امکانات لازم را دراختیار بیمه گر قرار بدهند.
وی اظهارکرد: این شرکت بیمه گذار طبق روال در مناقصه ای که سال گذشته برگزار شد موفق به انعقاد قرارداد با این صندوق بازنشستگی شده است و اینک نیز خدمات بیمه درمانی به بازنشسته ها ارائه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: ‌قرارداد شرکت بیمه گذار تا اول شهریورماه سال جاری است و تلاش داریم تا مجددا مناقصه ای را برای تعیین شرکت بیمه گذار برگزار کنیم.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری میزان اعتبار صندوق بازنشستگی کشوری در بخش بیمه درمانی را در سال 94، 980 میلیارد تومان ذکرکرد وگفت: این اعتبار دراختیار بیمه گذار قرار ندارد بلکه بصورت کارمزدی دراختیار شرکت بیمه گذار قرار داده می شود.
وی سقف پرداختی بیمه گذار را دربخش درمان دربستری های فوق تخصصی تا سقف140میلیون ریال برشمرد وافزود: دربخش های بستری های عمومی، خدمات آزمایشگاهی و خدمات پاراکلینیکی و عمل های مجازسرپایی نیز مبالغی را شرکت بیمه گذار پرداخت می کند.
هم اکنون حدود یک میلیون و 280 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: