کد خبر: ۱۱۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016June 28
شفا آنلاین>اجتماعی>تقویت مهارت حل مسئله در مادران و فرزندان خانواده از طریق برنامه های مدون و آموزش به خانواده در قالب کارگاه های آموزشی می توان این مهارت را تقویت کرد.
به گزارش شفا آنلاین،مهارت حل مسئله یکی از مهم ترین مهارت هایی است که اغلب محققان آن را عامل اصلی رشد افراد از کودکی تا بزرگسالی معرفی می کنند.

پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان بر این باورند که فقدان مهارت حل مسئله در مادران می تواند موجبات بروز مشکلات سازش نیافتگی و حتی رفتارهای ناپسند را در خانواده و فرزندان فراهم کند.

با توجه به اهمیت نقش فرزندپروری و سبک های خاص در این زمینه مادران نقش موثری در فرآیندهای خانوادگی دارند و به نظر می رسد برای ارتقای توانایی حل مسئله باید ابتدا مادران در خانواده این مهارت را کامل کنند .

تقویت مهارت حل مسئله در مادران و فرزندان خانواده از طریق برنامه های مدون و آموزش به خانواده در قالب کارگاه های آموزشی می توان این مهارت را تقویت کرد.

بنابراین والدین به خصوص مادر،بیشتر با فرزندان شان در ارتباط هستند و می توانند با اصلاح رفتار و اعمال شان به رفتار فرزندان جهت دهی دهند و آموزه های تربیتی را به فرزندان انتقال دهند.

افزایش مهارت حل مسئله باعث ارتقای وضعیت فکری و استدلال فرزندان می شود.آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: