کد خبر: ۱۱۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 1230 مرکز مجاز درمان اقامتی در کشور وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین، پرویز افشار در جلسه مشترک کمیته‌های چندگانه شورای مواد مخدر لرستان، افزود: نزدیک به 7 هزار مرکز درمان سرپایی مجوزدار در کشور فعالیت دارند و 1230 مرکز مجاز درمان اقامتی داریم و تعدادی مراکز غیرمجاز وجود دارد که شناسایی ‌شده‌اند.

وی اظهار کرد: به مراکز غیرمجاز  برای گرفتن مجوز و انجام استانداردهای لازم فرصت داده‌ شد و با تعدادی دیگر نیز برخورد و  تعطیل شدند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه 17مرکز ماده 16 در کشور وجود دارد که درمان آن‌ها معطوف به معتادان متجاهر است، تصریح کرد: پنج محیط خانه، محله، محیط‌های آموزشی شامل مدارس، محیط‌های آموزشی دانشگاهی، محیط‌های کاری، اداری، صنعتی و نظامی و فضای مجازی از سیاست‌های نهادینه در این ستاد است که جدیداً ایجاد و هدف‌گذاری شده است.

افشار اضافه کرد: در هرکدام از محیط‌های هدف‌گذاری شده یک‌سری شرکای دولتی و اجتماعی فعالیت دارند که سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های ستاد را با وجود همه محدودیت‌ها دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: در این راستا می‌توان به دستگاه‌های مختلفی مانند سازمان بهزیستی، صداوسیما، آموزش‌وپرورش، سازمان‌های مردم نهاد مانند انجمن اولیا و مربیان، اتحادیه انجمن دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی و همیاران سلامت دانش‌آموزی اشاره کرد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: در زمینهٔ محیط‌های اداری و صنعتی همکار جدی بین ما و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

افشار افزود: در رابطه با فضای مجازی نیز ارتباطات مؤثری با شورای عالی فضای مجازی و پلیس فضای مجازی برای کشف جرائمی که برای تبلیغ مواد در این فضا اتفاق می‌افتد برقرار کردیم.

وی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهادکه متشکل از هنرمندان و افراد خبره هستند در فضای مجازی با تشکیل تشکل‌هایی بدون نام و نشان دولتی کلیپ‌های آموزنده و برخی مبانی آموزشی را برای مصونیت فرزندان ما در این محیط انتشار می‌دهند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: علاوه بر مبارزه باعرضه مواد مخدر باید یک چتر آموزشی و پیشگیرانه‌ای بگسترانیم تا مردم ایران در رابطه با مواد مخدر اطلاعات لازم را داشته باشند و به سطحی از مهارت برسند که اگر مواد مخدر هم وجود داشته باشد کمتر به دام مواد بیفتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: