کد خبر: ۱۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) فیش حقوقی خود را منتشر کرد و گفت: اکثر 26 هزار نفر کارمند کمیته امداد کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم افطاری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران که شب گذشته در باغ موزه قصر برگزار شد، درخصوص نحوه پرداخت حقوق و مزایا در کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: طی بررسی‌های وضعیت فعلی و گذشته کمیته امداد نشان دهنده آن است که به فضل الهی کمیته امداد همواره از موضوع حقوق‌های سرسام‌آور مبرا بوده است و بزرگانی همچون عسگراولادی زمانی در این نهاد خدمت می‌کردند که نه تنها نیازی به حقوق امداد نداشتند بلکه از مال خود نیز سهمی را به امداد اختصاص می‌دادند.

وی ادامه داد: سایر مدیران کمیته امداد هم انصافا جزو کمترین گروه حقوقی مدیران کشوری قرار دارند که جزییات آن به سازمان بازرسی کشور ارائه شده و آنها نیز می‌توانند آن را اعلام کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه عنوان کرد: شاید بالاترین حقوق پرداختی امداد به مدیری با 37 سال سابقه خدمت به 10 میلیون برسد و سایرین کمتر از آن هستند.

فتاح ادامه داد: اکثر 26 هزار نفر کارمند کمیته امداد کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند؛ مدیران بیش از 30 سال خدمت نیز حقوقی کمتر از10 میلیون تومان دارند که تعداد آنها انگشت‌شمار است.

وی همچنین درخصوص وضعیت حقوقی خود نیز ضمن تاکید بر آنکه من حقوق بگیر کمیته امداد هستم، اظهار کرد: بنده در کمیته امداد مسوول هستم و فیش حقوقی خود را از محل دیگری دریافت می‌کنم. این مساله نیز به طور قانونی در هیات امنای امداد تصویب شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)ادامه داد: اگر اضافه کار یا ماموریتی در دوران خدمت در کمیته امداد داشته باشم، به طور قانونی آن قسمت از حقوق و مزایا از محل کمیته امداد پرداخت خواهد شد که آنها رقم قابل توجهی نیست.

به گزارش ایسنا، فتاح در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر آنکه هیچ مشکلی برای ارائه فیش حقوقی خود ندارد فیش حقوقی خود را در اختیار خبرنگاران قرار داد.

وی در ادامه درخصوص مجتمع سوهانک کمیته امداد نیز اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد در ساختمان آزادی مستقر است و عمده کمیته امداد به این ساختمان منتقل شده است. سایر واحدهای مانده این نهاد در سوهانک نیز تا آخر تیرماه به آزادی منتقل خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص وضعیت فروش سوهانک اظهار کرد: سوهانک در حال حاضر در حال معامله است و قبلا هم گفته‌ایم معامله سوهانک هنوز قطعی نشده و دلیلش نیز آن است که طرف معامله ما دولتی است و به علت آنکه خرید هرگونه ساختمان اداری در دولت ممنوع است، باید مجوزات و اقدامات لازم را در هیات دولت طی کند که امیدواریم پس از طی مراحل لازم، معامله انجام  شود.

فتاح در ادامه درخصوص ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد نیز اظهار کرد: در حال حاضر حدود 200 هزار نفر ایتام در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که خوشبختانه تمامی آنها حداقل یک حامی داشته و  حتی برخی از آنها چند حامی دارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که فرزندان محسنین که کودکان زیر 18 سال غیریتیمی هستند که سرپرست خانواده آنها زنده است به علت عواملی چون مریضی، زندانی شدن، کم توانی، از کار افتادگی و... قادر به تامین معاش خانواده خود نیستند و آنها نیز تحت پوشش امداد قرار دارند. سال گذشته حرکت خوبی با همکاری رسانه ملی در جهت حمایت از کودکان طرح محسنین انجام شد و در حال حاضر نیز در مراسم جشن رمضان امسال نیز که در باغ موزه قصر انجام می‌شود، استقبال خوبی شده است. در حال حاضر 198 هزار حامی برای محسنین جذب شده‌اند و حدود 120 هزار نفر فرزند محسنین زیر 18 سال نیز فاقد حامی هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین عنوان کرد: این مساله باید در ذهن ما باشد که هر کودکی که در طرح اکرام ایتام و یا محسنین دارای یک خانه باشد، حداقل 30 هزار تومان در ماه دریافت خواهد کرد که این رقم مشکلی را از وی حل نمی‌کند و اگر چند حامی برای یک کودک وجود داشته باشد، شاید بتوان مشکلات وی را حل کنیم. به همین دلیل جاده رسیدن به اهداف کمیته امداد در طرح محسنین نیز طولانی است.

فتاح درخصوص «صندوق قرض‌الحسنه امداد» نیز اظهار کرد: قرار نیست این صندوق تبدیل به بانک شود و مجوز کمیته امداد از بانک مرکزی نیز مجوز تاسیس «صندوق» است نه بانک.

وی درخصوص چرایی تاسیس این صندوق توسط کمیته امداد نیز اظهار کرد: بسیاری از نیکوکاران قصد حمایت از نیازمندان را به صورت وام دارند؛ اما به علت آنکه در حال حاضر این منابع مردمی در اختیار کمیته امداد نیست، باید نیازمندان را به بانک‌های عامل ارجاع دهیم تا این بانک‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه خود به آنها تسهیلاتی را پرداخت کنند. این در حالی است که اگر صندوق کمیته امداد راه‌اندازی شود، تمامی این مشکلات حل شده و مددجویان و نیازمندان می‌توانند به طور مستقیم تسهیلات را از همین صندوق دریافت کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حال حاضر 50 شعبه این صندوق در سراسر کشور آماده شده است.

رئیس کمیته امداد درخصوص حمایت کمیته امداد از خانواده زندانیان اظهار کرد: معمولاً این خانواده‌ها از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که اگر تحت پوشش قرار نگیرند دچار آسیب‌هایی می‌شوند که برای جامعه و نظام سنگین است.
وی با بیان اینکه بیش از حدود 30 تا 50 هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند عنوان کرد: اگر این افراد احساس نیاز نکرده و به ما مراجعه نکنند ما سراغ آنها نمی‌رویم. این افراد باید برای تحت پوشش قرار گرفتن به ما مراجعه کنند.
فتاح با اشاره به اساسنامه کمیته امداد اظهار کرد: براساس ماده 2 این اساسنامه بر ضرورت تخصیص خدمات حمایتی از توانبخشی تاکید شده است.
وی ادامه داد: براساس آماری که رئیس سازمان بهزیستی در مجلس ارائه داد 180 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان قرار دارند در حالی که 13 هزار معلول که در خانه نگهداری می‌شوند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند اما فکر می‌کنم بهتر است این آمار جابجا شده و معلولان تحت پوشش بهزیستی و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند.
فتاح ادامه داد: یکی از مخالفان این موضوع رئیس سازمان بهزیستی بود اما حقیقت آن است که براساس اساسنامه کمیته امداد وظایف توانبخشی و حمایتی باید از هم تفکیک شوند زیرا سازمان بهزیستی امکان بیشتری برای ارائه خدمات توانبخشی دارد.
رئیس کمیته امداد همچنین در خصوص بیمه افراد تحت پوشش نیز گفت: در حال حاضر 6 میلیون نفر شاغل در کشور وجود دارند که بیمه تأمین اجتماعی ندارند و چون بازنشستگی ندارند در زمان سالمندی تحت پوشش امداد قرار می‌گیرند. این در حالی است که بسیاری از این افراد مشاغل پرخطر دارند لذا اگر چتر تامین اجتماعی در کشور گسترش یابد بسیاری از نیازها به قرار گرفتن تحت پوشش امداد از بین می‌رود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 هزار بیمار صعب‌العلاج و 4000 فرد دارای بیماری خاص تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که هزینه‌های آنان بسیار سنگین است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: