کد خبر: ۱۱۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵ - 2016June 25
شفا آنلاین>اجتماعی>«تراول ویکلی» در سفر به ایران گفت: ایران ۹۹ درصد مردم آن مسلمان هستند و در کنار هم مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، ولی هنوز نمی‌دانیم بعد از پایان ریاست جمهوری اوباما و روحانی چه اتفاقی خواهد افتاد ولی ایران برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کشور جالبی است.

به گزارش شفا آنلاین، یکی از نشریه‌های معروف آمریکایی در حوزه گردشگری به نام «تراول ویکلی» در تازه‌ترین گزارش خود، پیش‌بینی کرده است عظیم‌ترین رونق بعد از توافق هسته‌ای ایران و غرب در صنعت گردشگری خواهد بود.

این گزارش از سری گزارش‌هایی است که توسط نویسندگان و عکاسان مطرح دنیا نوشته می‌شود؛ نویسندگانی که به مقاصد گردشگری دنیا سفر می‌کنند. حالا «پاتریشیا شولتز»، نویسنده کتاب «1000 مکانی که قبل از مرگ باید دید»، به همراه یک گروه 16 نفره از ایران بازدید کرده‌ و گزارشی مفصل بر مبنای مشاهدات خود برای این نشریه نوشته است.

به گفته این نویسنده، به سه دلیل، گردشگری می‌تواند بزرگ‌ترین رونق را در اقتصاد ایران رقم بزند؛ نخست آنکه ایران برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کشور بسیار جالبی است. متعاقب این موضوع، شرکت‌های خارجی نیز در بخش‌های زیرساختی مانند هتل‌داری و حمل‌ونقل هوایی تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران دارند؛ بخش‌هایی که برای توریست‌های غربی در هنگام انتخاب مقصد سفرشان، بسیار مورد اهمیت است. همچنین به تازگی و بعد از رفع تحریم‌ها ایران به دنبال آن است هواپیماهای جدیدی بخرد و سیستم هوایی خود را ارتقا بدهد. به باور نویسنده این گزارش، چنین مسائلی می‌تواند به رونق گردشگری ایران بینجامد.

شولتز با بیان اینکه متاسفانه پرواز مستقیمی از آمریکا به ایران وجود ندارد و باید برای سفر به ایران از شرکت‌های هواپیمایی‌ کشورهای همسایه کمک گرفت، ابراز امیدواری و بیان کرده است: با اینکه هنوز نمی‌دانیم بعد از تمام شدن دوره ریاست جمهوری اوباما و روحانی چه اتفاقی خواهد افتاد اما امیدواریم شرایط باز هم بهتر شود و جهانیان بتوانند بیشتر از این کشور تاریخی و سرشار از صحنه‌های طبیعی جذاب و مدرن بازدید کنند.

وی تصریح کرد: این همه زیبایی و جذابیت ایران در مرزهای کشورهایی مانند عراق و افغانستان و پاکستان وجود دارد؛ آن هم در کشوری که حدود 99 درصد مردم آن مسلمان هستند و 90 درصدشان شیعه‌ و در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: