کد خبر: ۱۱۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵ - 2016June 23
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه تحلیل هزینه های بیمه سلامت با تاکید بر نیازمندی سازمان به نظام ثبت گزارش دهی دقیق و منظم برای تحلیل عملکردهای سازمانی، گفت: مدیریت و کنترل هزینه ها در بیمه سلامت امری ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدجواد کبیر روز چهارشنبه در جمع معاونان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کنترل هزینه ها و تحلیل آنها به ویژه در ادارات کل بیمه سلامت استان های سراسر کشور موجب ارتقاء عملکردها و بهینه سازی فعالیت ها می شود.

وی ضمن قدردانی از عملکرد ادارات کل بیمه سلامت استان های اصفهان، کرمان و یزد که با تبادل اطلاعات و تجربیات مناسب با دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند ؛ افزود: هر دانشگاه علوم پزشکی که سیستم« HIS » آن فعال بوده و با سازمان های بیمه گر در تعامل است موفق بوده، کسورات آن به حداقل رسیده و ضریب رسیدگی به اسناد آن نیز با سرعت بالاتری انجام شده است.
دکتر کبیر با اشاره به نیازمندی سازمان های بیمه گر پایه به نظام ثبت گزارش دهی منظم و دقیق گفت: دولت باید به سمت پایداری منابع حرکت کند تا بتواند اصلاح فرآیندها را در جهت تامین و تخصیص منابع داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت مانند سازمان تامین اجتماعی و دیگر سازمان های دولتی، یک سازمان درآمدزا نیست، بنابراین پایداری منابع و اعتبارات آن موجب می شود تا در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با مشکل مواجه نشود.
وی در پایان جلسه تحلیل هزینه ها در بیمه سلامت را نقطه آغازین این حرکت دانست و افزود: امیدواریم در این راستا شاهد همدلی و همکاری مسئولین و دست اندرکاران امر سلامت باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: