کد خبر: ۳۴۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024June 29
یک عکاس استرالیایی، به میان مردم شگفت انگیز قاره آفریقا رفته و تصاویر جذابی از فرهنگ بومی آن‌ها ثبت کرده است.

شفا آنلاین:عمومی>استیو آکسفورد (Steve Axford) عکاس و مستندساز استرالیایی با سفر به قاره آفریقا، فرهنگ و زندگی روزمره مردم آن سرزمین را با ثبت تصاویری زیبا به اشتراک گذاشته است. آقای آکسفورد درباره این سفر و پروژه عکاسی خود چنین می‌گوید:

این عکس‌ها در رواندا (Rwanda)، تانزانیا (Tanzania) و جمهوری دموکراتیک کنگو (Congo) گرفته شده‌اند. عکاسی از قبیله ماسایی (Massai) در تانزانیا بسیار دشوار بود؛ اما عکاسی از بقیه مردم آفریقایی‌تبار، تقریبا به‌سادگی انجام گرفت. افراد بسیار زیبا و خوش‌تیپی در مرکز و شرق آفریقا زندگی می‌کنند.

در این میان، ماسایی‌ها از جمله سخت‌ترین افرادی هستند که من در عکاسی با آن‌ها برخورد داشته‌ام. اول اینکه، این مردم واقعا دوست ندارند که کسی از آن‌ها عکس بگیرد؛ بنابراین، هنگام عکاسی بسیار محتاط عمل می‌کنند. مسئله دوم این است که آن‌ها در قبال عکس‌هایشان، از عکاس پول می‌خواهند و مبلغ مورد نظر را پیش از کار دریافت خواهند کرد. بر این اساس، تقریبا تمام عکس‌های قبیله ماسایی، (فارغ از مستندسازی) نوعی ژست و خودنمایی به نظر می‌رسد؛ با این حال، آن‌ها مردمی بسیار فتوژنیک هستند و عکاسی از آن‌ها بسیار ارزشمند است. 

 چوکودو (Chookoodoo)، نوعی حمل‌ونقل منحصربه‌فرد به حساب می‌آید که تنها در اطراف گوما (Goma) در شرق کنگو با آن روبه‌رو خواهید شد. این نوع دوچرخه بدون ترمز و پدال، فقط می‌تواند در سراشیبی حرکت کند؛ اما قدرت حمل بار تا ۴۰۰ کیلوگرم را دارد. 

همه روستاهای اطراف گوما در مناطق مرتفع و شیب‌داری قرار دارند؛ از این جهت، روستاییان می‌توانند محصولات تازه را با چوکودو بارگیری و از سراشیبی به‌سمت بازار حرکت کنند. سپس، آن‌ها را در پشت یک کامیون انباشته می‌کنند تا بعد از ظهر از تپه بالا برود. گاهی اوقات، توقف آن‌ها دشوار و احتمال تصادف، بسیار بالا خواهد بود.

یک زن آفریقایی و فرزندش با لباس سنتی

دو مرد آفریقایی نشسته بر زمین

دو پسربچه آفریقایی

مرد آفریقایی با لباس قرمز سنتی

مرد آفریقایی با کلاه لبه دار

زن آفریقایی خندان با سرپوش قرمز

مردان آفریقایی در حال حمل محصولات غذایی با چوکودو

حمل و نقل محصولات کشاورزی در آفریقا با چوکودو

یک خانواده آفریقایی در مکانی مخروبه

مرد آفریقایی با کلاه

مرد آفریقایی با پوشش سنتی

دختر جوان و خندان آفریقایی

یک موتور و چوکودو در کنار هم در جاده های آفریقا

مردم در حال جمع آوری محصولاتی که از چوکودو سقوط کرده است

زن آفریقایی با زیورآلات سنتی

دختر جوان آفریقایی با لباس محلی

مرد خیاط آفریقایی

یک مرد و پسر آفریقایی سوار بر چوکودو

گروهی از مردان آفریقایی سوار بر چوکودو

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: