کد خبر: ۱۱۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 13
شفا آنلاین>اجتماعی> استفاده اندازه و به موقع ابزارهای روز در فراگیری از امکانات جدید و بالا رفتن بهره هوشی و پرورش خلاقیت کودکان موثر است.بازی های رایانه ای در حد و اندازه استاندارد باعث شکوفایی خلاقیت می شود.
به گزارش شفا آنلاین،اوقات فراغت نقش خاص و ویژه ای در زندگی افراد دارد.اوقات فراغت و سرگرمی در فصل تابستان به حدی در زندگی موثر است که در حوزه کودکان و نوجوانان متخصصان بر این باورند که کودکان و نوجوانانی در زندگی موفق هستند که از امکانات خود بیشترین بهره را برده اند.

دکتر مهین اسلامی شهربابکی روانپزشک کودک و نوجوان با اشاره به تاثیرات مثبت و بسزایی که اوقات فراغت در زندگی افراد ایفا می کند گفت:کودکان موفق و پیروز کمبودهای خود را با به کارگیری امکانات مرتفع می کنند و هوش و خلاقیت های شان را به عنوان یک فرصت تلقی می کنند.کودکان و نوجوانان باید با توجه به سن و سال و شناختی که از محیط و توانمندی های خود دارند و با توجه به مهارت هایی که آموزش دیده اند بهترین سرگرمی و تفریح را به عنوان اوقات فراغت انتخاب کنند.

این استاد دانشگاه و عضو هئیت علمی در ادامه افزود:همه انسان ها باید به طور کامل بچگی کنند زیرا عمر کودکی بسیار کم است در حالیکه برای بزرگ شدن فرصت زیادی باقی می ماند.البته کودکان و نوجوانان باید در انتخاب سرگرمی به فرهنگ و اعتقادات نیز توجه داشته باشند و بسیار هوشمندانه رفتار کنند.از سوی دیگر والدین نباید در همراهی فرزندان خود کوتاهی کنند .

وی تاکید کرد:والدین با اعتمادی که به فرزندان خود دارند باید در انتخاب بهترین سرگرمی با آنها همفکری کنند.بازی های انفرادی را باید در تعطیلات به بازی های گروهی و دسته جمعی تبدیل کرد.زیرا بازی های انفرادی اوقات فراغت به شمار نمی رود و بیشتر کودکان و نوجوانان را منزوی می کند.از این رو سپری کردن اوقات فراغت در گروه همسالان به نوعی مشارکت اجتماعی را به فرزندان یاد می دهد.

دکتر اسلامی شهربابکی با اشاره به بازی های گروهی و دسته جمعی و مزایای این نوع تفریحات ادامه داد:دوستی های گروهی باعث بهبود روابط اجتماعی می شود و موفقیت افراد را در آینده رقم می زند.با توجه به اینکه بازی های بومی و محلی فرهنگ و آداب هر شهر را نشان می دهد باید به فرزندان آموزش داده شود تا با تاریخ و جغرافیای کشور بیشتر آشنا شوند.

این روانپزشک کودک و نوجوان در ادامه با اشاره به نقش تکنولوژی های نوین که در سرگرمی و اوقات فراغت دخیل شده است بیان کرد:بهره مندی از تکنولوژی های نوین برای برخی از کودکان و نوجوانان اوقات فراغت و سرگرمی به شمار می رود.استفاده اندازه و به موقع این ابزارهای روز در فراگیری از امکانات جدید و بالا رفتن بهره هوشی و پرورش خلاقیت کودکان موثر است.بازی های رایانه ای در حد و اندازه استاندارد باعث شکوفایی خلاقیت می شود. به طور کلی متخصصان بر این باورند که داشتن سرگرمی های مفید و اوقات فراغت مدیریت شده کودکان و نوجوانان را به سوی آینده ای روشن هدایت می کند.آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: