کد خبر: ۱۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 12
شفا آنلاین>اجتماعی>امسال برای سیزدهمین سال متوالی، داوطلبان جمعیت هلال احمر به یاد امام علی (ع) که در خانه های خاموش را می کوبند و دلشان می خواهد به خانه های مردمی که مقتدای شان در بستر شهادت نیز دلواپس آنها بود، نور بپاشند.

به گزارش شفا آنلاین، مددکاران سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از چندین ماه پیش به شناسایی نیازمندان واجد شرایط پرداخته و همسو با اهداف هلال احمر و در راستای سیاست های سازمان داوطلبان و با بهره گیری از توان به توزیع بسته های غذایی و برپایی مراسم افطاری در مراکز شعب و خانه های داوطلب جمعیت می پردازند.
این بسته های غذایی که حاوی کالاهای اساسی و ضروری از جمله برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، روغن، خرما است، از سوی تنی چند از داوطلبان به در منازل نیازمندان می رسد.
تمام امکانات موجود برای اجرای هرچه بهتر طرح بررسی شده و حتی با استفاده از نقطه نظرات پزشکان متخصص داوطلب جمعیت و تعیین میزان کالری مورد نیاز هر فرد در طول یک ماه براساس معیارهای علمی، استاندارد سازی شده و درسه سطح توزیع اقلام غذایی بین خانواده های نیازمند، افطاری و تحت پوشش قراردادن بیماران و زنان باردارمحروم ، اولویت بندی شده است.
این بسته ها هرکدام پیام آورمهر و نوعدوستی خیران و نیکوکاران جمعیت هلال احمر است و شاید سند رو سفیدی آنها، یادآورآن حدیث است که گفته شده ' کسی که صبحی را شام کند و در فکر امور انسان ها نباشد، مسلمان نیست'.
به این منظور دربا ارزش ترین شب های ماه رمضان، جمعی از مردم نیکو کار و خیر اندیش کشورمان با تاسی از سیره آن امام همام به مسلمانی بر می خیزند تا مبادا در کشورمان خانه هایی باشند که خبر مهمانی خدا به آن ها نرسیده باشد.
خیران و داوطلبان نیکوکارانگیزه شان ادای حق به کسانی می داند که شایسته نگاه ویژه اند. نگاهی که عاری از هرگونه ترحم و تبلیغ و تحسین دیگران باشد، آنان معتقدند که خداوند در قرآن مسوولیت انسان را در برابر دو گروه گوشزد می کند. مسوولیت درقبال مساکین که در اطعام و انفاق آنها خلاصه می شود و مسوولیت در قبال ایتام که دیگرسخن از اطعام نیست بلکه نیاز آنها فراتر بوده و به اکرام و احسان نیازمندند.
آنان به خوبی می دانند که مهم ترین مسئله درباره ایتام و خانواده های بی سرپرست، جبران کمبودهای عاطفی شان است تا هیچ گاه احساس نکند که چون سرپرست شان را از دست داده خوار و ذلیل شده اند، بلکه باید چنان مورد اکرام قرار گیرد که جای خالی شان را احساس نکنند.
باید گفت برگزاری مهمانی ویژه این قشر، اگرچه در نگاه اول نشانه محبت صاحب خانه است و یا گاهی هم با انگیزه کسب ثواب اخروی انجام می شود اما برای فرزندان ایتام و خانواده های نیازمند، دل تسلایی است که فراموش نشده اند و اگرچه سایه پر مهر سرپرست خود را از دست داده اند اما در دل بسیاری از مردم جای دارند.

**رمضان ماه زدودن غبار فقر از چهره مستمندان
خلوت دلپذیرسحر و ندای ملکوتی وعرفانی مناجات های ماه مبارک رمضان، روزه داران را می خواند تا با چشم دل نظاره گرجمال دل آرای حق شوند و مشکلات فردی و اجتماعی را درسایه دعا و نیایش و زمزمه نام مبارک « الله » به دست فراموشی بسپارند و این روزها در آستانه فرا رسیدن ماه ضیافت الله همه درتکاپوی سفر دل هستند و می خواهند شتاب کنند تا جا نمانند.
این ایام تکرارناشدنی سال زیباست اما زیباترمی شود اگرهمراه با برانگیخته شدن احساسات، عواطف و وجدان های خفته ای باشد که در دیگر ایام سال، عموما دچارمرض مسری روزمرگی و بی تفاوتی شده است.
این روزمرگی ها و بی تفاوتی ها به ویژه در مسایل اجتماعی به شدت مورد نکوهش اسلام است چه آن که قرآن کریم، این قانون اساسی مکتب، ما را نسبت به شهروندان جامعه اسلامی و رسیدگی به وضعیت آن ها مسئول می داند که این مسئولیت البته در قبال خویشان و همسایگان یک مسئولیت مستقیم به شمار می رود.
دستگیری ازنیازمندان و یاری رسانی به محرومان گرچه وظیفه ای انسانی برای همه ایام سال است اما درماه مبارک رمضان این ضرورت بیشتر خود را نشان می دهد و به راستی مگر هدف ما از انجام عباداتی چون روزه و نماز، رسیدن به خدا و رنگ و بوی الهی گرفتن نیست پس چه خوب است که روزه داری ما و اقامه نماز ما توام باشد با حس مسئولیت در برابر نیازمندان باشد.
هیچ شک و شبهه ای نیست که ادعیه های این ماه، تنها برای خواندن و احیانا حال خوش معنوی یافتن نیست؛ بلکه برای آن است که همه خود را برای مبارزه با فقر و مجاهدت در راه زدودن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان موظف بدانیم.
پس برماست که در این لحظات نورانی، آن هنگام که با دامانی از امید، با دست هایی که بوی اجابت گرفته اند، از آستان خداوند بازمی گردیم، باخود عهد کنیم که شبیه مهر خداوند، بخشاینده و لطیف باشیم تا آن هنگام که دست تنهامانده ای به سمت لحظه های توانگرمان دراز می شود؛ خود را ادامه سخاوت معبود دانسته و از جانب او، احسان و دستگیری را آغاز کنیم.
برچسب ها: هلال احمر ، سیاست ، گوشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: