کد خبر: ۱۱۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 09
شفا آنلاین>اجتماعی>بیل گیتس، پایه‌گذار شرکت کامپیوتری مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان می خواهد به کشورهای فقیر جهان مرغ هدیه کند تا با راه‌اندازی "انقلاب مرغی" به بهبود وضع معیشت روستائیان در این کشورها کمک کند . فقر را کاهش دهد

به گزارش شفا آنلاین، گیتس گفته است که برای کمک به مبارزه با فقر در جهان، صد هزار قطعه جوجه را  رایگان در میان مردم کم درآمد دوازده کشور فقیر جهان که اکثرا در قاره آفریقا قرار دارند، توزیع می کند.

مالک کمپانی مایکروسافت امیدوار است افراد کم درآمدی که این جوجه ها را می گیرند آن ها را پرورش دهند و با فروش تخم مرغ آن ها و تکثیرشان به منبع درآمد جدید دست پیداکنند.

این طرح قرار است با کمک موسسه خیریه بین‌المللی هایفر اجرا می‌شود که تاسیساتی را برای تولید و توزیع جوجه در بولیوی ایجاد کرده است. هزینه اجرای این طرح را بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، که متعلق به گیتس و همسرش است، برعهده می‌گیرد.

گیتس معتقد است "اهدای چند مرغ و یک خروس به یک خانواده فقیر می تواند آن را تا حد زیادی از چنگ فقر رهایی بخشد زیرا خانواده با پرورش و فروش جوجه قادر خواهد بود حدود یکهزار و دویست و پنجاه دلار در سال درآمد اضافی کسب کند. با توجه به اینکه درآمد روزانه این قبیل خانواده‌ها معمولا از دو دلار در روز تجاوز نمی‌کند، کسب چنین مبلغی کمک بسیاری به بهبود وضعیت آنان خواهد کرد".

طرح جدید بیل گیتس در یک نشست خبری در طبقه شصت و هشتم آسمانخراش جدید مرکز تجارت جهانی در نیویورک و در برابر قفس چند مرغ و خروس اعلام شد. وی از مردم خواست که به این طرح کمک مالی کنند زیرا برای اقدامی موثر در کاهش فقر، به توزیع تعداد به مراتب بیشتری جوجه نیاز است. او گفت که برای به راه انداختن "انقلاب مرغی" در کشورهای فقیر، باید تلاش بیشتری کرد.

بیل گیتس گفت که یکی از هدف‌های این طرح این است که درصد صاحبان مرغ در کشورهای فقیر غرب آفریقا از ٥ درصد به ٣٠ درصد افزایش یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: