کد خبر: ۱۱۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 08
شفا آنلاین>اجتماعی>کارشناس دفتر امور زنان و خانواده اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: وجود مراکز مجهز ناباروری و دسترسی آسان خانواده ها به آن، موجب شده چندقلوزایی در این استان بیش از دیگر استانها باشد.

به گزارش شفا آنلاین،عصمت ایزی افزود: خراسان رضوی جزو معدود استان هایی است که پنج قلوزایی در آن وجود دارد.
وی بیان کرد: اکنون 795 خانواده دارای فرزند سه قلو به بالا زیر پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هستند و یکهزار و 500 خانواده دارای فرزند دوقلو نیز از این نهاد، شیرخشک رایگان دریافت می کنند.
معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: این اداره کل از خانواده های دارای فرزندان چندقلو بویژه سه قلو به بالا در قالب پرداخت مستمری ماهانه برای هر فرزند به میزان 350 تا 500هزار ریال تا هفت سالگی و تحویل شیرخشک تا یک سالگی فرزند، حمایت می کند.
فاطمه آراسته افزود: در مورد خانواده پنج قلوهای مشهدی افزون بر تامین شیر خشک و پرداخت مستمری به هر فرزند، هزینه خرید پوشک آنها نیز از سوی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تامین می شود.
وی بیان کرد: از آنجا که خانواده پنج قلوهای مشهدی شرایط ویژه ای داشتند به پیشنهاد بهزیستی استان و همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، خانه ای در شاندیز به این خانواده هدیه شد.
وی اضافه کرد: همچنین آستان قدس رضوی برای تامین هزینه های زندگی پنج قلوهای مشهدی مبلغی را ماهانه به این خانواده کمک می کند.
مادر 23 ساله مشهدی 22 فروردین امسال در دومین زایمان خود پنج همزاد پسر را در بیمارستان ام البنین (س) مشهد به دنیا آورده بود.
استان خراسان رضوی 6.2 میلیون نفر جمعیت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: