کد خبر: ۱۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 05
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: فعالیت‌ و اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با موادمخدر انجام شده است اما هنوز شاهد جهشی در امر مبارزه با این معضل نیستیم.

 به گزارش شفا آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی این مطلب را در نشست با شورای معاونین و مدیران کل این ستاد و همچنین معارفه علی مویدی به سمت قائم مقامی ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد.
رحمانی فضلی، اولویت اول کشور در آسیب‌های اجتماعی را مبارزه با اعتیاد و موادمخدر دانست و اظهار کرد: این موضوع همه دستگاه‌های عضو ستاد را شامل می‌شود و به همین منظور هدف گذاری پنج درصد پیشرفت در همه حوزه‌ها را به صورت سالانه در نظر گرفته‌ایم که کاری شدنی است و باید اجرای آن را از همین الان شروع کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ارزش موضوعات آسیب‌های اجتماعی و جلسات اخیری که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بر ساماندهی این موضوع و تعیین اولویت‌ اول مبارزه با اعتیاد تاکید داشتند و محور اصلی فرمایشات اخیر ایشان در بحث اعتیاد و موادمخدر بود و تاکید داشتند، اعتیاد ام‌الفساد است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: این ستاد، امسال متناسب با وظایف دستگاه‌های عضو، دستور العمل نحوه اجرا را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است و ماهانه گزارش اقدامات انجام شده را از دستگاه‌ها اخذ می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از علیرضا جزینی (قائم مقام سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر)، بابت تعامل و ارتباط خوب بین‌دستگاه‌های عضو ستاد که به همت او با برگزاری جلسات منظم و صرف وقت فراوان شکل گرفته بود، قدردانی کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: در زمان حاضر با دستگاه‌های عضو موافقتنامه‌های مختلفی داریم و بودجه نیز در قبال انجام فعالیت‌های دستگاه‌ها تخصیص می‌یابد.
دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: آقای مویدی به عنوان قائم مقام جدید دبیرکل در ستاد مبارزه با موادمخدر فردی با پشتکار فراوان، جدی، صادق، سختکوش و فعال است که در پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بسیار موفق و خوب عمل کرده‌است؛ به دلیل قدرت هماهنگی بالایی که دارند می‌توانند منشاء خیر و خدمات بسیاری در ستاد باشند لذا با توجه به درخواستی که از فرمانده ناجا داشتیم، ایشان موافقت کردند از تجربیات او در این حوزه بهره بگیریم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با اجرای برجام و رفع تهدید و گشایش اقتصادی، امید بیش از پیش به جامعه بازگشته است و امیدواریم پیشرفت کشور روزافزون باشد.

** مبارزه با موادمخدر استراتژی مهم نظام است
علیرضا جزینی، قائم مقام سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر هم گفت: مبارزه با موادمخدر یک مساله و استراتژی مهم برای نظام به شمار می آید.
جزینی ادامه داد: هماهنگی و افزایش دغدغه در بین مسئولان را باید مستمرا ادامه دهیم اما چالش اساسی ما اعتماد مردم است و باید اعتماد را با تلاش بیشتر به مردم هدیه داد.
وی افزود: رسالت عملی ما در امر مبارزه با موادمخدر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که بر پایه پنج اصل مقابله، درمان، پیشگیری، صیانت از بهبودیافتگان و کاهش تقاضا استوار است.

** باید بر برنامه اقدام و عمل متمرکز شویم
علی مویدی، قائم مقام جدید ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: طبیعی است آنچه باید در دستور کار قرار گیرد تحقق اهداف بلند و موثر مبارزه با موادمخدر است که بر اساس تدابیر دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر (رحمانی فضلی) شکل گرفته‌اند و آن، نگاه جدیدی است که بر پایه رویکرد اجتماعی مبارزه با موادمخدر و مشارکت مردمی در این حوزه بنا شده است.
وی افزود:سه سال از این رویکرد می گذرد و آثار آن در ارگان ها و نهادهای اجتماعی محسوس است حال باید با شاخص بندی، توفیقات را بررسی کنیم و مطمئنم که دستاوردهایمان نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.
مویدی تاکید کرد: باید بر برنامه اقدام و عمل که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز هست و امسال را با این نام نیز مزین کرده‌اند متمرکز ‌‌شویم و اقدام و عمل را در عرصه مشارکت مردمی و اجتماعی کردن مبارزه به نتیجه برسانیم.
مویدی ستاد مبارزه با مواد مخدر را مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و ادامه داد: ستاد به دهها دلیل در این حوزه موفق عمل کرده است و اگر نیازمند اصلاح برخی امور هم باشد آن را انجام می‌دهیم تا اقدامات، بهتر به سرانجام برسد.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه بامواد مخدر گفت: ملاک و معیار در کار، صداقت، وجدان‌کاری و انضباط است و چنانچه همه چیز حول این محور حرکت کند تمام امور به خوبی پیش می‌روند.
سردار علی مویدی ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تا زمان حاضر با حفظ سمت، مسئولیت قائم مقامی ستاد مبارزه با مواد مخدر را بر عهده گرفته و جایگزین علیرضا جزینی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: