کد خبر: ۱۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 03
شا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت به طرح های عمرانی خیری سلامت که نیازمند اعتبارات دولتی باشند، تا 50درصد هزینه طرح کمک می کند.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی ،شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح دو مرکز درمانی در شهرستان بروجن چهارمحال وبختیاری، با اشاره به کمبود اعتبارات در سطح کشور و برنامه وزارت بهداشت که اولویت اعتبارات و برنامه های امسال به تکمیل طرح های نیمه تمام است، افزود: دولت تا سقف 50 درصد از هزینه های طرح های خیری کشور را پرداخت می کند تا ساخت و ساز این طرح ها تسریع شود.

وی با بیان اینکه هزینه تجهیزات طرح ها نیز از سوی وزارت بهداشت تامین می شود اظهار داشت : افزایش میزان مشارکت خیران و همچنین جهش دادن به توسعه و تجهیز طرح های حوزه بهداشت و درمان از سیاست های اجرای این طرح است.
هاشمی افزود: خیران استان چهارمحال وبختیاری در حوزه ساخت بیمارستان و مراکز درمانی درسطح کشور خوب درخشیدند و امید است این استقبال خیران از اجرای طرح های بهداشتی ادامه داشته باشد.
دراین آیین مرکز جامعه سلامت شهر فرادنبه و آزمایشگاه مرکزی و مرکز مشاوره قبل ازدواج شهر بروجن افتتاح شد.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بروجن گفت: مرکز مشاوره قبل از ازدواج و آزمایشگاه مرکزی شهر بروجن در زمینی با یکهزار و750 متر مربع و زیربنای یکهزار و200متر مربع به همت خیر بروجنی و اعتبارات دولتی احداث شد.
محمد حسن کرمی در آیین افتتاح این طرح ها افزود: برای ساخت این مرکز شش میلیارد ریال از کمک خیر و 10 میلیارد ریال نیز از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت و چهارمیلیارد ریال برای تجهیزات هزینه شده است.
وی گفت: با راه اندازی این مرکز تمام خدمات آزمایشگاهی، پیش بیمارستانی و تشخیص طب انجام می شود.
به گفته وی ، با توجه به بالا بودن تفاوت تعرفه بخش خصوصی با بخش دولتی میزان مراجعه به این مرکز آزمایشگاهی بسیار زیاد پیش بین می شود.
وی درادامه افزود: مرکزجامعه سلامت شهر فرادنبه با کمک دو خیر در زمینی به مساحت یکهزار و400 متر مربع و با زیربنای 550متر مربع احداث شده است.
کرمی افزود: برای اجرای این طرح 850میلیون ریال از محل کمک های خیری و چهار میلیارد و 500میلیون ریال نیز از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شد .
وی اظهار داشت: برای تجهیز این مرکز نیز150 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شد.
کرمی، خدمات این مرکز را شامل، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، خدمات سلامت مادران باردار، نوزادان، جوانان وسالمندان ، تزریقات و پانسمان و داروخانه عنوان کرد.
وی، زمان اجرای پروژه را دوسال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این مرکز 12هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار خواهند گرفت.
وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری سه طرح را افتتاح کرد و در مجمع خیرین سلامت استان و کارگروه سلامت استان نیز شرکت کرد.
شهرستان بروجن در60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: