کد خبر: ۱۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل دارو سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: همه ذخایر داروی سرب تریاک و دپوی ژلاتور سرب کشور به اتمام رسیده است.
به گزارش شفا آنلاین،عبداللهی اصل ، مدیر کل دارو سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری که صبح امروز در مرکز همایش های صدرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد با اشاره به اتمام ذخایر داروی سرب تریاک گفت : ذخایر این دارو تا 8 ماه به صورت دپوی ژلارتور سرب بوده که متاسفانه ظرف 2 ماه به اتمام رسید و هم اکنون برای تامین این داروی مهم مجبوریم سراغ بازار های دیگر و واردات دارو برویم . 

وی افزود : داروی سرب تریاک برای درمان مسمومیت افرادی که به تریاک اعتیاد دارند ویا تریاک سرب دار مصرف کرده اند تاثیر بسزایی دارد و میزان سرب خون را کنترل می کند. 

عبداللهی اصل همچنین با تاکید بر ضرورت مدیریت در زنحیره تامین ذخایر دارویی نیز افزود: باید برای همه شرکت های دارویی و یا داروساز مدلی بر اساس چرخه زنجیره تامین تهیه و اجرایی شود تا طبق  آن تمام منابع تامین و ظرفیت های تولیدی تحت رصد دقیق تری قرار گیرد که متاسفانه با ورود بخش خصوصی این چرخه کمی تحت تاثیر عدم آگاهی این بخش در تولید و توزیع دارو قرار گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: