کد خبر: ۱۰۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 28
شفا آنلاین>سلامت>استاندار اردبیل گفت: سرطان در کشور در حال افزایش است و ضرورت دارد به این قضیه به عنوان یک بحران نگاه کنیم.
به گزارش شفا آنلاین،مجید خدابخش استاندار اردبیل در دومین جشن گلریزان موسسه خیریه عاشورا که عصر امروز برای کودکان صعب العلاج و سرطانی در فرهنگسرا بهمن برگزار شد، گفت:خوشحالیم که برای دومین سال پی در پی شاهد این جشن هستیم.

وی ادامه داد :متاسفانه سرطان در کشور رو به افزایش است و ضرورت دارد به این قضیه به عنوان یک بحران نگاه کنیم و چاره ای ببندیشیم تا رشد فزاینده سرطان متوقف شود.

خدابخش افزود: ما در استان شاهرود بخش خلخال 260 بیمار تحت پوشش و 160 پرونده فعال داریم.

استاندار اردبیل اظهار داشت :هزینه شیمی درمانی هریک از این بیماران ماهیانه 700 الی یک میلیون تومان است که ما توانسته ایم با برگزاری این جشن ها تا حدودی جوابگوی این هزینه ها باشیم.

وی تغذیه نامناسب و  فشارهای روانی را از عوامل سرطان زا برشمرد و عنوان کرد:در این برنامه ها باید برای تغییر سبک زندگی مردم تلاش کنیم و در گلریزان سال آینده شاهد تغییراتی در این زمینه باشیم.

خدابخش در پایان یادآور شد:پيشگيري از سرطان بدون هزینه است ولی درمان هزینه بر است و باید به گونه ای عمل شود که بجای 10درصد پيشگيري و 90درصد درمان،90درصد پيشگيري و 10درصد درمان را در این زمینه شاهد باشیم.

گفتنی است، در این مراسم چهره های ورزشی و هنر پیشه های سینما نیز حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: