کد خبر: ۱۰۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 25
شفا آنلاین>اجتماعی>سعودی‌ها حمله‌ای کوچک به یکی از سایت‌های دست چندم ایرانی کرده‌اند، سوال اینجاست که آیا این به معنای آغاز یک جنگ سایبری عربستان با ایران است و آیا سعودی‌ها توان دفاع از خود در مقابل حملات گسترده سایبری ایران در صورت آغاز این نبرد را دارند؟"

به گزارش شفا آنلاین، صبح امروز چهارشنبه یک گروه با حمله سایبری به سایت مرکز آمار ایران، این سایت را برای مدت کوتاهی هک کرد و تصویری را روی صفحه اول این سایت قرار داد. گروهی که این اقدام را انجام داده، نام خود را "داعس" اعلام کرده و رسما مسئولیت این کار را برعهده گرفته است.

"داعس" از آنجایی که نامش شباهت به داعش دارد، بسیاری آن را با این گروه تکفیری اشتباه می‌گیرند اما همانطور که این گروه در صفحه سایت مرکز آمار اعلام کرده بود، یک گروه سعودی است. این گروه سعودی تصویری از صدام حسین دیکتاتور عراق را در صفحه سایت مرکز آمار منتشر کرده که این نشان می‌دهد تفکرات این گروه، احتمالا به بعثی‌ها و تکفیری‌ها نزدیک است.

10 روز پیش، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل رسما اعلام کرد که سعودی‌ها درصدد انجام حملات سایبری گسترده به ایران هستند. این هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل، اگر چه در ابتدا کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد اما امروز در صحنه عمل به وضوح دیده شد که این هشدار بی‌مورد نبوده و سعودی‌ها واقعا قصد حملات گسترده سایبری به مراکز ایران را دارند.

سردار جلالی اصلی‌ترین تهدید سال 95 را تهدید در حوزه سایبری دانسته و گفته بود: یکی از محوریت‌های متصور در حوزه تهدید برای سال جاری ما محور سایبری است، اگر ما در فضای نظامی هرگونه تهدید جدی برایمان وجود داشته باشد پیش‌قراول آن تهدید حتماً یک تهدید جدی سایبری خواهد بود، برای اینکه ابزار به هم زدن تعادل ملی در سطح کشور قبل از شروع جنگ حوزه سایبری است.


برچسب ها: سایبری ، سایت ، داعس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: