کد خبر: ۱۰۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نگرش منفی بسیاری از خیرین برای کمک به معتادان گفت: در سال گذشته علی‌رغم این نگاه موفق به جذب ۴.۵ میلیارد تومان کمک خیرین در حوزه مبارزه با اعتیاد شدیم.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا جزینی در کارگاه آموزشی ملی ویژه سمن‌های سطح یک کشور که با عنوان حمایت‌های اجتماعی و صیانت از زنان بهبودیافته برگزار شد با اشاره به ضرورت ارائه راهکارهای اجتماعی برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر اعتیاد، یکی از 5 آسیب اجتماعی مطرح در جامعه امروز ما است و با توجه به صراحت برنامه ششم توسعه برای کاهش 25 درصدی شیوع و بروز اعتیاد تا پایان این برنامه، باید برای تحقق این برنامه، مشارکت جدی سازمان‌های دولتی، مردم و نهادها و سازمان‌های غیردولتی را فراهم کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: توسعه اجتماعی نیازمند مشارکت شرکای اجتماعی است و سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهمترین شرکای اجتماعی ما در مقابله با اعتیاد هستند.

وی با اشاره به امکان ورود سازمان‌های مردم نهاد در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب، گفت: علی‌رغم اینکه باید بیشترین ورود سمن‌ها به حوزه پیشگیری باشد ولی آمارها نشان می‌دهد که بیشترین ورود این سازمان‌های غیردولتی به حوزه درمان رخ می‌دهد.

جزینی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از توان خیرین در حوزه اعتیاد، افزود: متأسفانه ذهنیت بسیاری از خیرین به شکلی است که کمک به معتادان را نه تنها کار خیر و ثواب نمی‌دانند بلکه معتقدند نتیجه عکس دارد و از این رو باید تلاش کنیم تا ذهنیت جامعه نسبت به معتادان تغییر کند و زمینه ورود خیرین بیشتر شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اعلام تشکیل 6 صندوق حمایت خیرین در سال گذشته گفت: با تمام این شرایط، در سال گذشته موفق شدیم تا 4.5 میلیارد تومان از خیرین در این زمینه کمک بگیریم و لازم است تا زمینه را برای ورود بیشتر خیرین فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2271 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد وجود دارد ادامه داد: سال 94 با اقدامات سازمان‌های مردم نهاد، 2131 فرصت شغلی برای بهبودیافتگان اعتیاد فراهم شد و 1652 خیّر اجتماعی شناسایی شدند.

برچسب ها: آموزشی ، جامعه ، اعتیاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: