کد خبر: ۱۰۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 13
شفا آنلاین>اجتماعی>به تازگی دانشمندان به یافته هایی دست پیدا کرده اند که می تواند نحوه نگرش به تکامل زمین را دستخوش تغییراتی بکند زیرا در این یافته ها مشخص شده است که کره زمین در ابتدای حیات خود دارای هوایی با وزنی نزدیک به نصف وزن هوای امروزی آن بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان برای مدت ها تصور می کردند که اتمسفر اولیه زمین به دلیل ضعیف بودن نور خورشید نسبت به امروزه فشار بسیار زیادی را تحمل کرده است. با این حال به تازگی محققان به اکتشافات جدیدی دست زده اند که به موجب آنها تئوری یاد شده به صورت واضحی رد می شود.

پژوهشگران با مطالعه اندازه حباب های جریان های گدازه ای متعلق به 2.7 میلیارد سال پیش به این نتیجه رسیده اند که در آن دوران فشار هوای وارد بر جو کمتر از نصف میزان فعلی موجود در جهان بوده است.

پژوهشگران با مطالعه اندازه حباب های جریان های گدازه ای متعلق به 2.7 میلیارد سال پیش به این نتیجه رسیده اند که در آن دوران فشار هوای وارد بر جو کمتر از نصف میزان فعلی موجود در جهان بوده است. به عبارتی دیگر در آن زمان اتمسفر بسیار سبک تر بوده است. از آنجایی که اکنون شواهدی مبنی بر وجود آب مایع در آن دوره زمانی وجود دارد، احتمالا کره زمین در آن دوره نیتروژن کمتری داشته و گازهای گلخانه ای (مانند کربن دی اکسید و متان) از خروج گرمای زمین و ورود آن به فضا جلوگیری می کرده اند.

با این حال کار محققان به این جا محدود نمی شود و آنها برای تکرار آزمایش ها و بررسی های خود به نمونه های بیشتری نیازمند هستند زیرا تجدید نظر بی درنگ درباره تاریخچه کره زمین تنها با استفاده از اطلاعات به دست آمده از چندین حباب، به نوعی ساده نگری محسوب می شود.

با این حال اگر تئوری یاد شده درست از کار در بیاید نشان دهنده این خواهد بود که میکروب ها در هوای رقیق جو هم می توانند زندگی کنند. همین امر نیز احتمال یافتن سیاره های فراخورشیدی که در آنها حیات وجود داشته باشد را به مراتب بالا می برد. engadget

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: