کد خبر: ۱۰۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر از تشکیل انجمن تخصصی در موضوعات اجتماعی استقبال می‌کنیم.
به گزارش شفا آنلاین، سومین جشنواره هلال و رسانه با حضور رئیس و جمعی از معاونین و مدیران جمعیت هلال احمر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت داوران در بخش های دیداری و شنیداری، کاریکاتور، یادداشت، مصاحبه، گزارش تصویری، داستان و... برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به هفته هلال احمر و اهداف برگزاری جشنواره هلال و رسانه، گفت: این جشنواره هر ساله به اهداف والای نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نزدیک تر می شود و امید است در ابعاد بین المللی شاهد برگزاری جشنواره باشیم.

وی همچنین درباره تشکیل انجمن تخصصی خبرنگاران و روزنامه نگاران در هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر می‌تواند در موضوعات اجتماعی اقدامات زیادی انجام دهد و بر همین اساس از تشکیل انجمن تخصصی در موضوعات اجتماعی استقبال می‌کنیم.

ضیائی با اشاره به خدمات هلال احمر ادامه داد: مردم به خوبی با خدمات امداد و نجات و همچنین داروخانه‌های هلال احمر آشنایی دارند، اما هلال احمر با توجه به ابعاد ملی و بین المللی و همچنین سابقه فعالیت ۹۴ ساله، از ظرفیت های بسیار بیشتری برخوردار است.

هلال احمر از مردم و برای مردم است

رئیس جمعیت هلال احمر به اظهارات رئیس جمهوری درباره هلال احمر در جلسه هیئت دولت اشاره کرد و افزود: این موضوع که به گفته دکتر روحانی در دنیا هیچ کسی به هلال احمر نگاه منفی ندارد، سرمایه بزرگی است و باید نگاه مردم در این زمینه را حفظ کرد و آن را ارتقا داد.

ضیائی همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در هلال احمر تاکید کرد و گفت: هلال احمر نهادی مردمی، از مردم و برای مردم است. در عین حال باید آموزشهای لازم را به مردم ارائه داد و جامعه را تاب آور کرد، بنابراین حلقه ارتباط ما با مردم، رسانه‌ها و هنر است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: رسانه می‌تواند در فعالیت های اجتماعی جمعیت هلال احمر بسیار کمک کننده باشد. به عنوان مثال رسانه می‌تواند در ادامه "کمپین نه به تصادفات" که در نوروز کلید خورد، نقش موثری داشته باشد. از طرف دیگر رسانه حلقه واسطی میان جمعیت هلال احمر و مسئولان و تصمیم گیران است.

برای ترویج فرهنگ داوطلبی هر کاری از دستمان بر می آید انجام دهیم

در ادامه دکتر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز درباره برگزاری جشنواره رسانه و هلال گفت: اساس این حرکت، حرکت مقدسی است و لازم است هرکاری از دستمان برمی آید، در جهت ترویج فرهنگ داوطلبی که اساس کار این جشنواره است، انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به مبنای برگزاری جشنواره هلال و رسانه و سطح بالای آثار ارسالی و حضور داوران بنام در این جشنواره پیشنهاد تاسیس انجمن تخصصی خبرنگاران و روزنامه نگاران در حوزه هلال احمر را مطرح کرد.

حمایت وزارت ارشاد از تشکیل انجمن تخصصی روزنامه نگاری و خبرنگاری بحران

انتظامی در ادامه با بیان اینکه این انجمن ها کمک می کند کار رسانه ای، حرفه ای تر و تخصصی تر دنبال شود و از طرفی باعث قوام و ثبات روزنامه نگاری در این حوزه می شود، اذعان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل انجمن تخصصی خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه هلال احمر حمایت می کند.

در این مراسم از حمید عسکری به پاس خلق قطعه موسیقی تیتراژ برنامه تلویزیونی نشان مهربانی، کیوان کهریزی به پاس «طراحی تندیس های ۳ گانه کبوتر صلح- دنیای آرام و نهال صلح»، رضا بختیاری به پاس تهیه و تولید برنامه های تلویزیونی «سفرنامه سلامت و امید» و مهدی نجف پور به پاس بیش از دو دهه همکاری صادقانه رسانه ای با جمعیت هلال احمر تقدیر شد.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم سه تن از خبرنگارانی که آثارشان به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته بود، به قید قرعه برای سفر کربلا انتخاب شدند.

برچسب ها: جشنواره ، جمعیت ، فرهنگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: