کد خبر: ۱۰۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس با بیان اینکه شیوع بیماری تب برفکی در منطقه ارسباران ناشی از عملکرد ضعیف دامپزشکی است، گفت: سرمایه دامی مردم ارسباران به دلیل عملکرد ضعیف این دستگاه در معرض خطر جدی است.

به گزارش شفا آنلاین،محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از اینکه دامپزشکی آمار واقعی تلفات ناشی از تب برفکی را اعلام نمی‌کند، افزود: شیوع گسترده بیماری مذکور باعث مرگ ومیر تعداد زیادی از دام‌های روستاییان شده و خسارات اقتصادی زیادی را به همراه داشته ولی متاسفانه دامپزشکی آمار تلفات ناشی از این بیماری را اعلام نمی‌کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی باید در مورد آمار تلفات ناشی از تب برفکی شفاف‌سازی کند، تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد این دستگاه برای اینکه خسارات ناشی از این بیماری را به دامداران پرداخت نکند از ارائه آمار خودداری می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه نخستین اطلاعات در مورد خطر شیوع بیماری تب برفکی در منطقه ارسباران از طریق فضای مجازی منتشر شد، گفت: منتشر شدن این خبر در فضای مجازی منجر به ورود دامپزشکی به این بیماری شد در حالی که اگر این دستگاه مخفی کاری نمی‌کرد و خطر شیوع این بیماری را زودتر به دامداران اطلاع رسانی می کرد شاهد خسارت کمتری بودیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه دامپزشکی در شیوع بیماری تب برفکی منطقه ارسباران مقصر است و باید پاسخگو باشد، ادامه داد: دامپزشکی باید هر چه سریعتر تمهیدات لازم را به کار گرفته و تجهیزات موردنیاز دامداران را مانند واکسن برای کنترل این بیماری تامین نماید،  البته طی جلسه‌ای که چند روز پیش با رئیس جهاد کشاورزی استان داشتیم قول همکاری دادند و همچنین مطرح کردند که در حال تلاش برای واردات واکسن این بیماری هستند؛  امیدواریم این اقدامات به جد پیگیری شود و در حد شعار نباشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم،  با بیان اینکه تعلل در کنترل بیماری تب برفکی خسارات زیادی را متوجه دامداران و کشور می‌کند، تصریح کرد: بی‌توجهی نسبت به کنترل این بیماری معیشت دامداران را با مشکلات جدی روبرو می کند و تبعات ناشی از آن غیرقابل جبران است.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ارائه آموزش های لازم و اطلاع رسانی مناسب به دامداران در راستای مقابله با بیماری تب برفکی تاکید کرد و افزود: از آنجایی که ممکن است برخی دامداران نسبت به این بیماری و عوامل شیوع آن اطلاعات کافی نداشته باشند بنابراین بهتر است اطلاع رسانی مناسبی از طریق رسانه ها به ویژه صداوسیما در همین راستا انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: