کد خبر: ۱۰۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>پروفسور'فیلیپ زیمباردو' سرشناس ترین روانشناس اجتماعی دنیا برای شركت در سومین كنگره روانشناسی اجتماعی ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایران سفر می‌كند.

به گزارش شفا آنلاین، فاطمه باقریان نائب رئیس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران درباره برگزاری سومین كنگره روانشناسی اجتماعی ایران اظهاركرد: این كنگره در روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینكه این كنگره درسازمان مركزی دانشگاه پیام نور برگزار می شود، افزود: در این كنگره كارگاه آموزشی با حضورپروفسور زیمباردو برگزارمی‌شود.
وی درباره اهمیت برگزاری این كارگاه گفت: امروزه كشورها در برنامه‌ریزی‌های كلان خود دیدگاه‌های روانشناسی خصوصا روانشناسی اجتماعی را در نظر می‌گیرند تا از این طریق به سمت داشتن جامعه‌ای با سلامت روانی حركت كنند بنابراین برگزاری این كنگره‌ها و حضور مهمانان برجسته خارجی می‌تواند عاملی برای همكاری‌های علمی باشد تا علاوه بر آگاهی علمی امكان تحقیقات و آزمایشات بومی در جامعه ما فراهم شود.
وی كه در حال حاضر یكی از سرشناس ترین روانشناسان دنیا است مهمان ویژه این كنگره روانشناسی اجتماعی محسوب می‌شود.
زیمباردو ازمهاجران سیسیل ایتالیا است كه پدرش تكنسین برق ومادرش زنی خانه داربود.وی در كالج بروكلین دوره كارشناسی و كارشناسی ارشد و دكترای خود را در رشته روان شناسی دانشگاه ییل به پایان رساند.
وی پیش از ورود به دانشگاه استنفورد در دانشگاه های متعددی به عنوان استاد و پژوهشگر فعالیت داشت و در نهایت در 1968 وارد دانشگاه استنفورد شد و سه سال بعد در 1971 در این دانشگاه آزمایشی انجام داد، كه به عنوان خطرناك ترین آزمایش روانشناسی تا به امروز شناخته می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: