کد خبر: ۱۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت از بیماری‌های ماهیچه‌ای استخوانی، به عنوان شایع‌ترین بیماری نیروهای کار در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نام برد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا عزتیان با تاکید به ضعف دستگاه‌های اجرایی در مانیتورکردن بیماری‌های شاغلان در بنگاه‌های اقتصادی گفت: با این حال، در صورت افزایش آمارهای ابتلا به بیماری‌های مختلف نیروهای کار، این مسئله، نشان از ارتقاء مانیتورینگ و نظارت دستگاه‌های مسئول دارد.
 
وی با اشاره شایع‌ترین بیماری در میان نیروهای کار، بیماری‌های ماهیچه‌ای استخوانی هستند، تصریح کرد: علاوه بر این در میان کارمندان، افسردگی و در میان کارگران، بیماری های تنفسی و قلبی شایع‌ترین بیماری‌ها بعد از بیماری‌های ماهیچه‌ای استخوانی هستند.
 
رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، پرونده‌های سلامت نیروهای کار را بررسی می‌کند، افزود: پس از تشکیل پرونده‌ها، توصیه‌های خودمراقبتی لازم به نیروهای کار ارائه می‌شود.
 
عزتیان با اظهار اینکه رفتارهای پرخطری مانند مصرف دخانیات و عدم تحرک فیزیکی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون می‌شود، خاطرنشان کرد: آن دسته از نیروهای کار که در بنگاه‌های اقتصادی مشمول نظارت‌های مرکز سلامت محیط کار، از برنامه‌ها و پکیج‌های سلامت این مرکز بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه مراکز جامع سلامت به آموزش‌های مراقبت سلامت مجهز هستند، عنوان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد بنگاه های اقتصادی تحت نظارت مرکز سلامت محیط کار به پکیج‌های آموزشی سلامت و ایمنی کار مجهز هستند.
 
این مقام مسئول در وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در بحث سلامت تبعیضی بین خانم‌ها و آقایان وجود ندارد، گفت: خانم‌ها کمتر در معرض ریسک بیماری و خطر مانند مشاغل ساختمانی هستند.
 
عزتیان با بیان اینکه در کارگاه‌های با تعداد بیش از ۲۵ نیروی کار، دارای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار حضور دارد، عنوان کرد: وظیفه آنها، رفع مشکلات بهداشتی و ایمنی کار در هماهنگی با مدیریت بنگاه‌های اقتصادی است.
 
وی با توضیح اینکه در این کمیته‌، یک مسئول بهداشت حرفه‌ای و یک نفر مسئول ایمنی حضور دارد، افزود: تنظیم متن‌های آموزشی، غربال‌گری بهداشتی و ارائه پکیج‌های آموزشی از وظایف این کمیته‌هاست.
 
رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های مرکز سلامت محیط کار در بیش از دو دهه اخیر، تربیت بهگرها یا پست‌های امداد بوده است، تصریح کرد: این بهگرها، کارهای آموزش بهداشت را انجام می‌دهند. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: