کد خبر: ۱۰۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفا آنلاین>اجتماعی>مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران از انتقال 150 نفر از مددجويان كمپ شفق به دو مركز ماده 15 «مراكز ترك اعتياد خودمعرف» در روزهاي اخبر خبر داد و گفت: اين معتادان زن براي رهايي از اعتياد مورد درمان قرار مي گيرند.
به گزارش شفا آنلاین، فرزاد هوشيار پارسيان افزود: براي درمان اين بانوان در كمپ شفق از متادون استفاده مي شد.
وي گفت: ورود اين افراد به مراكز بهاران به دليل استفاده از متادون ممكن نبود بنابراين از ستاد مبارزه با مواد مخدر درخواست كرديم تا با همكاري بهزيستي دو مركز ماده 15(مراكز ترك اعتياد خودمعرف) را به سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران معرفي كند.
هوشيار پارسيان افزود: قرار است تا اين افراد در يك بازه زماني حدودا يك ماهه متادون را به طور كامل كنار بگذارند و بعد از آن به مركز بهاران به عنوان مركز توانمندسازي و مهارت آموزي منتقل شوند.
وي با اشاره به روند امور در مراكز بهاران افزود: هدف مراكز بهاران بازگشت بهبود يافتگان به زندگي عادي است.
مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران گفت: بر اين اساس مددجويان در يك بازه زماني شش تا 9 ماه مورد درمان روانشناسي قرار مي گيرند و در عين حال مجموعه دوره هاي مربوط به توانمندسازي و كارآموزي را پشت سر مي گذارند و در اين مدت اقدام هاي لازم براي شناسايي خانواده هاي اين افراد و بازگشت به زندگي به طور مستمر از سوي مددكاران انجام مي شود.
هوشيارپارسيان با اشاره به وضعيت مددجوياني كه در كمپ شفق مراحل ترك اعتياد را سپري مي كردند افزود: از ميان خانم هايي كه در شفق نگهداري مي شدند عده اي با حكم دادستاني به خانواده تحويل داده شدند.
وي گفت: از افراد باقيمانده در كمپ شفق تعداد كه از شيوه پرهيزمدار استفاده مي كردند با مشاوره و راهنمايي مددكاران در بهاران پذيرش شدند كه اين افراد حدود 27 نفر از جمعيت شفق را تشكيل مي دادند.
مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به آماده سازي و تجهيز كمپ سعيدآباد به عنوان كمپ ماده 16(مركز ترك اعتياد اجباري) افزود: اين كمپ نيز به زودي و با برطرف شدن مشكلات حقوقي در اختيار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار مي گيرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: