کد خبر: ۱۰۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفا آنلاین>اجتماعی>800 دانشجوی علوم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درقالب 85 گروه در77 ایستگاه مترو شهر تهران به مردم خدمات رایگان سلامت ارائه دادند و در كمتر از هشت ساعت 65 هزار تست قند خون انجام دادند
به گزارش شفا آنلاین ، در این طرح كه با عنوان «دستان بهشتی دو» با همكاری اداره كل سلامت شهرداری تهران و شركت مترو برگزارشد، دانشجویان علوم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی دركمتر از هشت ساعت توانستند از 65 هزار نفر از مسافران مترو تست قند خون بگیرند و موارد مشكوك به دیابت را به مراكز درمانی ارجاع دهند.
اندازه گیری فشارخون و همچنین ارائه مشاوره های دارویی و غذایی به شهروندان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بود.
براساس این گزارش، استقبال مردم از این طرح تا آنجا بود كه دربسیاری از ایستگاههای اصلی مترو كیت های موجود برای تست قند خون به پایان رسید و ازدحام بیش ازحد مانع خدمت رسانی به دیگر مسافران شد.
دومین دوره طرح داوطلبانه دستان بهشتی كه به مناسبت هفته سلامت و همگام با شعار سازمان جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) اجرا شد، از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 9 اردیبهشت برگزار شد و ساعت 17 این روز طی مراسمی در سالن همایش های مركز فرهنگی توحید به كار خود پایان داد.
همه دانشجویان شركت كننده در این طرح در این سالن جمع شدند تا با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، مدیر اداره كل سلامت شهرداری و جمعی دیگر از مسئولان تجربه های اجرای این طرح را مرور كنند.
زمانی، مدیركل اداره سلامت شهرداری تهران در این مراسم حضور این تعداد از دانشجویان علوم پزشكی در این طرح بزرگ را مایه افتخار خواند و آمادگی شهرداری تهران را برای ادامه طرح های مشابه اعلام كرد.
علی اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز ضمن خسته نباشید به همه دانشجویان دانشگاه، این طرح را زمینه ساز شكوفایی و رشد علمی همه شركت كنندگان دانست و از خدمات و تلاش های همه برای ارتقا سطح سلامت جامعه قدردانی كرد.
پیوندی گفت كه كار امروز این تعداد از دانشجویان را هیچ نهاد و سازمان دولتی در این فرصت كوتاه نمی توانست انجام دهد.
محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت نیز در آیین پایانی طرح دستان بهشتی دو، ضمن ابلاغ سلام و تشكر وزیر بهداشت این طرح داوطلبانه را قابل اجرا در همه دانشگاههای علوم پزشكی كشور دانست و مشاركت بیشتر دانشجویان در طرح های سلامت محور را سرمایه ای بزرگ برای وزارت بهداشت خواند.
در حاشیه اجرای این طرح 100 هزار جلد ویژه‌نامه آموزشی در حوزه سلامت و بیماری‌ها در میان شهروندان توزیع شد و دریافت كنندگان با خواندن ویژه‌نامه و شركت در مسابقه مربوط به آن جوایز ویژه‌ای دریافت كردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: