کد خبر: ۱۰۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 26
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیركل صلیب سرخ دانمارك، فعالیت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را بسیار سیستماتیك و نظام مند دانست.

 به گزارش شفا آنلاین، «آندرس لادیكارل» این مطلب را روز سه شنبه در بازدید از سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران عنوان كرد.
وی در این بازدید گفت: اختصاص سازمانی برای انجام امور داوطلبانه در جمعیت هلال احمر ایران، ایده بسیار ارزنده ای است و موجب شده فعالیت های داوطلبان بسیار سیستماتیك و نظام مند انجام گیرد.
دبیركل صلیب سرخ دانمارك این بازدید را فرصتی برای آموختن تجربه های داوطلبی دانست و افزود: چالش امروز صلیب سرخ دانمارك، داوطلبان مدرن است زیرا مهاجرت پناهجویان بی شمار، نیاز به ارائه خدمات داوطلبانه را دو چندان كرده و مردم هلند نیز از روی میل و رغبت اقدام به كمك به آنها می كنند.
آندرس لادیكارل تصریح كرد: اما این كمك ها بصورت مقطعی و از سوی نیروهای مردمی صورت می گیرد و نتوانسته ایم تا كنون راهكارهایی را برای به عضویت درآوردن و فعالیت مستمر آنها به عنوان داوطلب رسمی صلیب سرخ داشته باشیم كه امیدوارم پس از این دیدار و انتقال تجربه های دو كشور، بتوانیم به راه حل های موثری در این زمینه و ارتقای سطح روابط با این گونه از داوطلبان برسیم.
وی با بیان اینكه نقاط مشترك فراوانی بین برنامه های داوطلبانه دانمارك و ایران
وجود دارد، ادامه داد: چنین خدماتی در دانمارك فقط از سوی داوطلبان صلیب سرخ ارائه می شود و دولت مسئولیت و برنامه ای برای انجام این دست از فعالیت ها ندارد، اما به جرات می توان گفت كه با چالش ریزش داوطلبان مواجه نیستیم و این خود داوطلبان هستند كه با ترغیب دیگران، كار جذب اعضای دیگر را انجام می دهند.
آندرس لادیكارل خاطرنشان كرد: صلیب سرخ دانمارك، سازمان شناخته شده ای است و مردم برای فعالیت های داوطلبانه با ساز و كارهای دیده شده در آن رقابت می كنند.
وی ادامه داد: چیزی كه برای ما ارجحیت دارد این است كه داوطلبان بیشتر وقت و حرفه خود را وقف سازمان كنند و به این ترتیب داوطلبانی كه بیشتر كمك ها و حمایت های معنوی و مادی خود را اهدا می كنند بیشتر از كمك های مالی برای ما ارزشمند هستند.

** آموزش وترویج فرهنگ داوطلبی از محورهای اصلی فعالیت سازمان داوطلبان است
معاون منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با اشاره به برنامه های متعدد این سازمان از جمله نیابت، سفرنامه سلامت و امید، كاروان سلامت و سلامت یار گفت: آموزش و ترویج فرهنگ داوطلبی و مسئولیت پذیری اجتماعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه درمورد تامین سلامت افراد بویژه نیازمندان، محور اصلی فعالیت های این سازمان است.
حسن عبودی مزروعی ادامه داد: اكنون 35 هزار حامی در قالب برنامه ملی «پنجره های امید» در دو بخش كرامت و سلامت، كمك های فراوانی را در راستای تامین معیشتی و سلامت افراد محروم در سراسر كشور به جمعیت هلال احمر داشته اند و برنامه ریزی شده كه با ارتقا سطح تعاملات با 400 سمن همكار با این سازمان، بتوانیم پروژه های بیشتری در جهت توانمندسازی و كارآفرینی نیازمندان انجام دهیم.
وی با بیان اینكه رویكرد فعالیت های داوطلبانه پیش بینی شده در مواقع عادی و اضطرار بسیار متفاوت است، افزود: تمامی این برنامه ها بر اساس راهبرد 2020 فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و با توجه به نیاز روز جامعه با مشاركت بیش از 700 هزار داوطلب و رسته بندی آنها در چهار گروه داوطلبی(مهارت، هدایت، حمایت و مشاركت) تحقق می یابد.
آندرس لادیكارل دبیركل و سون باك جنسون نایب رئیس صلیب سرخ دانمارك در پایان بازدید از سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، با تكمیل فرم عضویت، به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران پیوستند و آمادگی خود را برای انجام برنامه های مشترك و انتقال تجربه ها اعلام كردند.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اكنون از خدمات بیش از 700 هزار داوطلب بصورت عام المنفعه و بلاعوض در كشور بهره مند است تا در قالب طرح های ملی خدمات رسان و بشردوستانه و با استفاده از خدمات و حمایت های داوطلبانه نیكوكاران و خیرین، نیاز اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده را شناسایی و برآورده كنند، به عبارت دیگر سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، حلقه اتصال میان نیاز نیازمندان و توان توانمندان است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: